Geçtiğimiz günlerde Microsoft’u “tutamayacakları sözler vermeme” konusunda uyaran Peter Molyneux’nun son oyunu Godus’un geleceği hiç de parlak görünmüyor.
Molyneux, 2012 yılında başlattığı Kickstarter kampanyası aracılığıyla oyunculara pek çok vaatte bulunmuş ve 800.00 $’lık bir bağış elde etmişti. Fakat o noktadan sonra işler biraz sarpa sarmaya başlamıştı. Önce oyun Erken Erişim'de boy gösterdi ve Molyneux başka projeye geçti. Derken oyun mobil platformlar için F2P olarak yayınlandı ve PC versiyonu “Peter’ın oyunun son hâlini nasıl düşündüğü hakkında hiçbir fikri olmayan” birine devredildi.
Tüm bunlar yetmiyormuş gibi ekibe yeni katılan Konrad “FuriousMoo” Naszynski bugün oyunun geleceği hakkında oldukça karamsar açıklamalarda bulundu.
“Acımasızsa samimi ve içten olmam gerekirse Kickstarter sırasında söz verilen şeylerin pek çoğunu yapabileceğimizi sanmıyorum. Başta hubworld olmak üzere çoğu online özellik şu anda oldukça sallantıda.”
Naszynski birincil önceliklerinin oyunun mobil versiyonu olduğunu söyleyerek devam ediyor sözlerine. PC için bazı fikirlerinin olduğunu, ama bunları yalnızca mobil versiyonuna yerleştirebilirse hayata geçirebileceğini söylüyor ve şöyle ekliyor:
“Sanırım sadece PC’ye özel olacağı söylenen şeylerin çoğundan vazgeçmemiz gerekecek ve çok yakında bana PC versiyonunu geliştirecek çalışmaları bırakmamı söyleyecekler.”
Bu açıklamadan sadece dakikalar sonra tüm suçun kendisine ait olduğunu söyleyen Peter Molyneux ise, “Daha önce hiç Kickstarter projesi başlatmamış, Erken Erişim oyunu yayınlamamış ve mobil oyun yapmamıştım. Tüm bunlar bir araya geldiğinde korkunç bir hataya imza atmış oldum,” şeklinde bir demeç verdi.
Hatırlarsanız kendisi daha önce de bu kararından pişmanlık duyduğunu, tamamlanmamış bir oyunun bu şekilde sunulmaması gerektiğini anladığını ve bundan dersler çıkardığını belirtmişti.