Google Stadia’da Oyunlar Daha Ucuz Olmayacak

Sahip olmayacağımız oyunlar için de tam fiyat ödememiz gerekebilir…

Oyun akışı (stream) hizmetlerinin gelecekte oyuncuların önemli gündem maddelerinden birisi haline geleceği uzun süredir konuşulan bir konu. Birkaç ay önce duyurulan Google Stadia ile bu alanda bir hareketlilik yaşanması bekleniyor. Microsoft’un da uzun süredir üzerinde çalıştığı xCloud Stream servisi bulunuyor. Diğer firmaların atacağı hamlelerle birlikte önümüzdeki dönemde bu alanda da bir rekabet bekleniyor.

Rekabet ortamının oluşmasının biz oyuncular için olumlu bir çıktısı oyunlara daha uygun fiyatlarla erişim imkanı sunulması. Ancak Stadia örneği bu konuda (en azından ilk başlarda) beklendiği gibi bir avantajın söz konusu olmayacağını ortaya koyuyor.


Stadia için şu anda açıklanmış iki abonelik modeli söz konusu. Bunlardan ilki ücretsiz abonelik, diğeri ise aylık 9 $ gibi bir ücretle abone olunabilecek Pro abonelik. Pro abonelikte 4K çözünürlük ve oyun kütüphanesine erişim söz konusu iken, Stadia Base aboneleri oyunlarını 1080p çözünürlükle oynayabilecek ve erişimlerinde bir oyun kütüphanesi bulunmayacak, oyunları ayrıca satın almaları gerekecek.

Her iki seçenekte de, abonelerin yeni çıkan oyunları satın almak durumunda kalacağı söyleniyor. Stadia’da yer alacağı açıklanan Assassin's Creed Odyssey, Doom Eternal, Mortal Kombat 11, Final Fantasy 15, Wolfenstein: Youngblood, Football Manager 2020, Borderlands 3 ve Ghost Recon Breakpoint gibi oyunların tam oyun fiyatı ile mi satılacağı yoksa belirli bir indirim mi yapılacağı net olarak açıklanmış değil. Ama Stadia’nın patronu Phil Harrison, oyun basını ile yaptıkları bir toplantıda konu ile ilgili olarak sorulan soruya oyunların Xbox One ve PS4 gibi diğer platformlarda ne kadara mal oluyorlarsa Stadia’da da aynı fiyat ile çıkacaklarına yönelik bir cevap vermiş; mealen “Neden daha ucuz olsun ki?” demiş.

Yani fiziksel olarak almayı bir tarafa bıraktık, artık dijital olarak da sahip olamayacağımız bir oyun için tam oyun fiyatı ödememiz bekleniyor gibi duruyor. En azından Harrison’ın cevabı bu yönde. Ve bu fiyat politikası da her ekrandan erişim sağlanması, yeni donanım ihtiyacının ortadan kalkması gibi gerekçelerle rasyonelleştirilecek gibi görünüyor. Bakalım önümüzdeki dönemlerde bu konuda bir fikir değişikliği söz konusu olacak mı. Takipteyiz.

 

YORUMLAR
SentinelEru
28 Haziran 2019 23:27

Başlamadan bitti :) bizde konsollar ateş pahası olabilir lakin dışarda gittikçe ucuzlayan ürünler.

Akcan
28 Haziran 2019 17:22

2030da oynanacak kıvama gelir

skyfall
28 Haziran 2019 15:05

Bence Google Stadia'nın uzun vade de başarılı olacağına inanmıyorum. Çünkü geleneksel ev konsolları hala tercih ediliyor ve olacak da. Belki gelecekte başarılı olabilir ama şu anlık başarılı olacağını düşünmüyorum. Sony ve Microsoft'un bu konuda çalışmaları var ama onlar bile bu sistemi doğru düzgün oturtamadılar. Bu sistem bizim ülkeye zaten gelmez, dengesiz internet altyapımız yüzünden. Vizyonsuz ve "bulut mulut bir şeyler var" diyen yöneticiler olduğu sürece de olmayacak. Birazcık politikaya girmiş olabilirim kusura bakmayın. Ha başarılı olursa da Google'ı takdir ederim ama geçmişte başarısız OnLive vakası varken bilemiyorum.

Decypher
28 Haziran 2019 14:55

Bu biraz şey gibi olmuş, Netflix'e hem aylık abonelik parası vermek, hem de seyretmek istediğimiz filmi ayrıca satın almak gibi. "Sinemada izlemek ne kadara mal oluyorsa bizde de fiyatı o kadar" deseler o iş modeli hayatta yürümezdi. Yani oyunlar konsollarla aynı fiyat etiketi taşıdığı sürece pek başarılı olabileceğine ihtimal vermiyorum.

ugur_sezgun
28 Haziran 2019 14:43

Uzun vadede oyunculuk belki streaming'e kayacak ancak şu aşamada en azından Google'ın pek başarılı olabileceğine,Ms ve Sony ile de rekabete girebileceğine pek inanmıyorum.

World Of Warships'e ''Geçici'' Battle Royale Modu Geliyor

Derin sularda çılgınlık

World Of Warships'e ''Geçici'' Battle Royale Modu Geliyor

Cyberpunk 2077’nin Dosya Boyutu Ne Kadar Olacak?

En azından PS4 için bir fikrimiz var artık...

Cyberpunk 2077’nin Dosya Boyutu Ne Kadar Olacak?

Cyberpunk 2077 son dönemlerin üzerine en çok konuşulan, en çok merak edilen oyunları arasında şüphesiz. E3 2019’da çıkış tarihinin ilan edilmesiyle bir miktar rahatladı takipçileri. En azından sorularından birisine cevap bulmuş oldular. Şimdi sıra diğer konulara geldi; oyunun takipçileri karakter gelişimi, çatışma mekanikleri, oyun dünyasının büyüklüğü gibi pek çok konuda fikir sahibi olmaya çalışıyorlar. Bu konular arasında bir de PC oyuncuları için oyunun sistem ihtiyaçları, konsol sahipleri için ise sabit sürücülerinde ne kadar yer kaplayacağı konusu yer alıyor.

PS4 ön sipariş sayfasına bakıldığında minimum 80 GB istediğini görüyoruz. Daha önce bundan daha büyük dosya boyutlarını gördük. Ama burada minimum yazıldığının altını da bir kez daha çizmek gerekebilir.


Oyunun PC ve Xbox One versiyonlarının ne kadar yer talep edeceği henüz belirsiz. Fakat yaklaşık olarak benzer değerler olacağı söylenebilir. Oyunun hacmini, detay düzeyini ve sunacaklarını düşündüğümüzde 80 GB o kadar da fazla görünmüyor. Tabii, CDPR optimizasyon çalışmalarına devam ediyordur ve oyunun nihai gereksinimlerini öğrenebilmek için bir süre daha beklemek gerekecektir; sonuçta oyunun çıkışına neredeyse 10 aylık bir süre var. Ama sabit sürücüde kaplayacağı yer konusunda pek bir değişiklik beklenmiyor gibi. En azında PS4 paylaşımı buna işaret ediyor.

Önümüzdeki yılın merakla beklenen yapımlarından Cyberpunk 2077, 16 Nisan 2020’de PC, PS4 ve Xbox One için çıkacak. Yeni haberler için takipteyiz.

 

E3 2019 Oyun Eleştirmenleri Ödülleri Sahiplerini Buldu

E3 2019'un en iyileri seçildi

E3 2019 Oyun Eleştirmenleri Ödülleri Sahiplerini Buldu

E3 2019'da onlarca yeni fragman seyrettik, onlarca yeni oyun duyurusu gördük, iyisiyle kötüsüyle bir E3 daha tamamen geride kaldı. Fuara dair beklediğimiz son şey Oyun Eleştirmenleri Ödülleri idi ve bunlar da dün gece itibariyle sahiplerini buldu.

Tüm dünyadan 50'den fazla basın kuruluşunun ve oyun dünyasının nüfuzlu isimlerinin oylamaları sonucunda bir çok dalda kazananlar açıklandı.

Bu ödüllerde dikkat çekici bir kriter var, o da oyunun fuar süresince en az 5 dakika bile olsa oynanabilir durumda olması. Dolayısıyla bu kritere uymayan Marvel's Avengers ve Halo Infinite gibi oyunlar ilgili kategorilerde yarışamadı, listede neden bu oyunları göremediğimizin cevabı bu şekilde.

İşte Oyun Eleştirmenleri Ödüllerinin "E3'ün En İyileri" seçimleri:


Şovun En İyisi: Final Fantasy 7 Remake

En İyi Orijinal Oyun: The Outer Worlds

En İyi Konsol Oyunu: Final Fantasy 7 Remake

En İyi PC Oyunu: Doom Eternal

En İyi Aksiyon Oyunu: Doom Eternal

En İyi Aksiyon/Mecara Oyunu: Watch Dogs: Legion

En İyi Rol Yapma Oyunu: Final Fantasy 7 Remake

En İyi Yarış Oyunu: Crash Team Racing

En İyi Spor Oyunu: eFootball Pro Evolution Soccer 2020

En İyi Strateji Oyunu: John Wick Hex

En İyi Sosyal/Aile Oyunu: Luigi's Mansion 3

En İyi Çevrimiçi Çok Oyunculu Oyun: Call of Duty: Modern Warfare

En İyi Bağımsız Oyun: 12 Minutes

En İyi Süregelen Oyun: Destiny 2

En İyi VR/AR Oyunu: Covert Ops

En İyi Donanım/Aksesuar: Xbox Elite Wireless Controller Series 2

Grafik Özel Ödülü: Cyberpunk 2077

Parolamı Unuttum