Thief Eskisi Gibi Olmayacak

Kolay seven de, zor seven de aradığını bulacak.

Thief 4’ün yönetmeni Nicolas Cantin, internet üzerinden yaptığı açıklamalarda oyunla ilgili yeni planlarını bizlerle paylaşmaktan çekinmedi. Oyunun atmosferi ve oynanışı hakkında ufak ipuçları veren Cantin, yeni Thief ile ilgili yeni düşünceleri ile de bizleri heyecanlandırmayı başardı. Ki kendisi daha önce Garrett'in görüntüsü hakkında demeçler vermişti.

İlk olarak oyunun renk paletinden bahseden Cantin; “Steampunk atmosferlerde altın ve ahşap tonları ağırlıklıdır. Biz bundan kurtulmak istiyoruz. Biz yarattığımız dünyada paslı metallerin ağırlıklı olmasını istiyoruz.” dedi.

Oyunun ortaçağ ve Viktoryan tarzı bir sentezden oluştuğunu belirten Cantin, altın ve ahşabın bizi, bir köy ya da küçük bir kasabada gibi hissettireceğini ancak kendilerinin büyük bir metropol yaratmayı amaçladıklarını açıkladı.

Sisin atmosfer üzerindeki etkisine de değinen Cantin, “Sis efekti bize oyunu ışıklandırmamızda yardımcı oluyor. Şehirdeki arka sokaklardan birinin kapkaranlık olmasındansa sisli olmasını tercih ediyoruz. Böylece oyuncu görmesi gereken şeyi, silüet olarak görebiliyor.” dedi ve ekledi; “yani sis, bize hem atmosferde hem de oynanışta yardımcı oluyor.”

Bunun yanında Tomb Raider ve Hitman Absolution’da yer alan instinct benzeri bir sistemin Thief’de de yer alacağını belirten Cantin, Focus ismi verilen sistem hakkında da detay verdi. Focus sisteminin, yönetilebilir bir şey olduğunu belirten yönetmen, puanlarımızı, savaş, nişancılık, kilit açma ve hırsızlık gibi yeteneklerimize dağıtarak istediğimiz zaman kullanacağımızı belirtti.

Focus sisteminin zamanla yenilenmeyen, oynanış sırasında yaptığımız hareketlerle yenilenen bir sistem olduğunu belirten Cantin, sistemin bize yönümüzü göstermeyeceğini de hatırlattı.

Oyundaki keşfetme duygusunu köreltmemek adına böyle bir karar aldıklarını söyleyen yönetmen, isteyen oyuncuların focus sistemi ve daha benzer birçok özelliği açıp kapatmakta özgür olduklarını da ekledi.

Uzun bir süredir ayrı kaldığımız Thief’in elbette grafik ve oynanış olarak eski oyunlara benzemeyeceğini ön görüyorduk, zira o zamanlardan bu zamanlara teknoloji oldukça gelişti. Ancak görünüşe göre yapımcılar da farklı deneyimler sunacak yenilikler yaratmaktan kaçınmıyorlar.

Thief 2014 yılı içerisinde PC ve yeni nesil konsollar için piyasaya sürülecek.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum