Dragon's Dogma 2 İçin Mini Vocation Rehberi

Eli Vocation tutan bir Arisen lazım

Dragon’s Dogma 2’de en başta seçebileceğiniz 4 Vocation bulunuyor: Fighter, Archer, Mage ve Thief. Bunlar büyük ölçüde ilk oyunla aynı. En büyük farkları ilk oyunda Strider olarak andığımız Vocation’ın Thief ve Archer olarak ikiye ayrılmış olması. Oyunu nispeten kolay modda oynamak istiyorsanız başlangıç için Thief çok iyi bir tercih.

Ancak DD2’nin olayı, sizi tek bir sınıfa kilitlemek değil kesinlikle. Bilakis, oyun 10 Vocation’ın hepsini (ya da en azından çoğunu) denemenize ve hatta onların Augment’lerini açıp farklı yetenekleri bir araya getirerek kendi miksinizi yapmanıza teşvik ediyor. Ben de dayanamayıp bütün Vocation’ları denedim, size de mini bir rehber hazırladım:

Fighter

Maister: Lennart (Melve)
Ultimate Ability: Riotous Fury

Kılıç – kalkanlı klasik savaşçı modeli. Benim de en sevdiğim sınıflardan. Hem ofansif hem de defansif olarak gayet etkili. Full Moon Slash’le düşmanı hasat biçer gibi biçiyor, Gutting Skewer hele ki düşmanın zayıf noktasına denk getirebilirseniz tatlı hasar veriyor. Riotous Fury de bol keseden Stamina harcasa da hakkını da veriyor. Düz  parry atmaya eliniz alışık değilse Vengeful Slash müthiş bir alternatif. Daha defansif gitmek isterseniz Shield Drum, Impeccable Guard gibi yetenekleri de yabana atmamak lazım.

Archer

Maister: Taliesin (Sacred Arbor)
Ultimate Ability: Heavenly Shot

Okçuluğa başta çok ısınamadım ama alıştıkça ve uzmanlaştıkça keyifli hale geldi. Hele ki düşmanlara uçan tekme atarak girişmek ve geri sekerken oklamak çok eğlenceli. Tempest Shot ve Cascade Shot’la kalabalık grupları eritmek de tabii. Düşmanların tepesine tırmanıp Erupting Shot’ı zayıf noktalarına zerk etmek pastanın üzerine patlayan çilek saplamak gibi (ama patlangaçlı okunuz olması lazım tabii) Direkt düz hasar istemezseniz Nocuous Shot da zamana yayılarak tüketmekte çok iyi. Ama Heavenly Shot biraz işlevsiz ve zayıf kalmış ne yazık ki, o kadar stamina harcadığıma hiçbir seferinde değmedi...

Mage

Maister: Eini (Eini’s Home)
Ultimate Ability: Celestial Paean

Her türlü büyü Mage’lerimizden sorulur! Elemental saldırı büyüleri var, çeşitli defans büyüleri var. Eee ekibi güçlendiren çeşitli buff’lar ve düşmanı zayıflatan debuff’lar da var… Oyundaki düşmanların daha tehlikeli olan kısmı genellikle elektrik ve buza karşı zayıf, aklınızda olsun. Undead’lerin ilacı High Empyrean. High Palladium doğru yerde kullanıldığında büyük nimet; High Halidom ise her türlü debuff’ın en güzel karşılığı. Çeşit bol yani, ihtiyacınıza göre şekillendirin. Celestial Paean ise Mage’in bütün stamina’sını yese de ekibe müthiş bir Stamina yenilemesi, hız ve hasar koruması veriyor. Kiraladığınız her Mage’den ısrarla talep ediniz!

Thief

Maister: Srail (Nameless Village)
Ultimate Ability: Formless Feint

Sahte Maister olan Flaude the Fraud’un yalanlarına kanmayın öncelikle. Blades of the Pyre düşmana olduğu kadar size de hasar veriyor, o yüzden o özelliğe sahip Pawn’lardan uzak durmak isteyebilirsiniz. Thief’in kullanışlılığı ve hasar potansiyeli gerçekten inanılmaz iyi. Cutting Wind’le düşmanın içinden geçiyorsunuz zaten. Implicate kaçmaya çalışan ya da uçan düşmanları indirmek için birebir. Skull Splitter ilk oyundaki şanını aynen devam ettiriyor, oyundaki en iyi hasar yeteneklerinden birisi. Ama bir de Draw and Quarter var ki… Düşmanın zayıf noktasına yapıştırdınız mı koca sağlık barlarının eriyişine şahitlik ediyorsunuz direkt. Gerçekten güçlü düşman döveceksem ilk tercihim. Formless Feint de inanılmaz iyi bir defansif özellik bu arada; açtığınızda Stamina bitene kadar her türlü saldırıdan kaçınıyorsunuz otomatik olarak.

Warrior

Maister: Beren (Beren’s Childhood Home)
Ultimate Ability: Arc of Might

Warrior’ların yetenekleri biraz fazla hantal ama denk geldi mi de yeri göğü inleten cinsten. Çoğunu efektif kullanmak için basılı tutup şarj etmek gerekiyor. İlk oyuna kıyasla en büyük yenilik DD Online’dan yadigar “Barge” yeteneği. Düşmana doğru atılıp omuz atarak sersemlettikten sonra komboya girişmek kalıyor size. Revivify/Inspirit ile debuff yediğinde kendini toparlaması, taş gibi dayanıklı olması derken yavaş hızlanıyor ama ivmelendikten sonra tren gibi; durdurabilene aşk olsun! Arc of Might da yine bütün Stamina’yı yiyip bitiren cinsten ama darbeyi alanın ağzı bir yana, yüzü bir yana fırlıyor resmen…

Sorcerer

Maister: Trysha (Eini’s Home) / Myrddin (Checkpoint Rest Town)
Ultimate Ability: Meteoron / Maelstrom

Sorcerer’ların iki ayrı Maister ve iki ayrı Ultimate yeteneği var diğer sınıflardan farklı olarak. Klasik element bazlı büyülere ek olarak büyüye dayanıklı düşmanlara karşı 10 Maister’ın 9’u High Seism’i tavsiye ediyor. Augural Flare, Thief gibi bir yüksek ve hızlı vuran bir sınıfla birlikte kullanıldığında inanılmaz hasar potansiyellerine ulaşıyor. (AF + Skull Splitter’ın dövüştüğüm ejderhanın 5 can barını tek seferde almışlığı var yahu!) Meteoron ve Maelstrom yaparken yaşlandıran büyüler olsa da bir yaptınız mı (hele de dar alanlarda) direkt yok ediyor her şeyi. Oyunda dinozor görmeme sebebimiz bu iki büyü olabilir, tüketmişler neslini direkt… Grupta birden fazla Sorcerer aynı anda aynı büyüyü yapmaya başlarsa daha hızlı bir şekilde tamamlıyorlar bu arada, onu da eklemiş olayım.

Mystic Spearhand (Sadece Arisen için)

Maister: Sigurd (Harve Village)
Ultimate Ability: Wild Furie

Mystic Spearhand, Thief’le birlikte en çok oynadığım ve sevdiğim sınıflardan oldu. Hem büyü hem fiziksel hasara yatkın, aynı zamanda çift taraflı mızrağı ve Force’u andıran yetenekleriyle tam bir Darth Maul havası estiriyor. Dragoun’s Foin hem savaşlarda hem de çıkılması zor noktaları keşifte müthiş işlevsel. Seching Storm başlarda çok kullandım ama verdiği hasar az olduğundan diğer yeteneklerin gölgesinde kalıyor. Devout Offringe, sadece nesneleri değil küçük düşmanları da kaldırıp fırlatabiliyor; Jedi/Sith havasını pekiştirmek için de birebir. Mirour Shelde yegane defansif özelliği, aktif kaldığı süre çok kısa ama etraftaki herkese gelen BÜTÜN hasarı emiyor; o açıdan hayat kurtarıcı derecede iyi. Magike Speregonne, tam şarj ettiniz mi temiz büyü hasarı vuruyor. Son olarak da Wild Furie umduğumdan birazcık daha güçsüz olsa da kullanması eğlenceli, düşmandan düşmana atlamanızı sağlayan bir yetenek.

Magick Archer (Sadece Arisen için)

Maister: Cliodhna (Volcanic Island Camp)
Ultimate Ability: Martyr’s Bolt

Magick Archer başta yine hiç sevmediğim ama yeteneklerini açtıkça ve çözdükçe kanımın kaynadığı bir sınıf. Element oklarını çok aşırı etkili bulmadım. Ama mesela bir Ricochet Hunter’ı şarj edip mağara gibi dar bir alana salıyorsunuz, sonra ölenleri sayıyorsunuz direkt; öyle bir abartı yetenek! Sagittate Downpour da düşmanı fondü gibi eritmek için ideal. Rivet Shot bir nevi shotgun gibi işliyor, Pinpoint Valley’se makineli tüfek gibi. Ama Magick Archer’ın tüm olayı hasar vermek de değil zaten. Düşmanı uyutan, zehirleyen oklar, Pawn’ları diriltip iyileştiren, hatta kalkan veren oklar… Çeşit çeşit numara var sadağımızda! Martyr Bolt da kullanırken kendi canınızdan çalıyor ama o dezavantajını vurduğu inanılmaz hasarla kapatıyor. Yine de dikkat edin de kullanırken öldürmeyin kendinizi.

Trickster (Sadece Arisen için)

Maister: Luz (Reverent Shrine)
Ultimate Ability: Dragon’s Delusion

Oyunun en… ilginç sınıfı. Trickster neredeyse HİÇ hasar veremiyor kendi başına. Onun yerine yaydığı dumanla düşmanların kendisine saldırmasını sağlıyor. Ancak Trickster’ın asıl numarası burada zaten, çeşitli illüzyonlar yaratabiliyor ve düşmanların ilgisini de bu illüzyonlara çekebiliyor. Hop, illüzyonu düşmanlardan birine yapıştırın, kendi arkadaşları tarafından parçalanışını izleyin. Uçurumun üzerine platform illüzyonu koyup düşmanın kendisini aşağı atmasını sağlayın. Ya da en olmadı, düşmanlar aslında orada olmayan “size” saldırırken takım arkadaşlarınız evire çevire dövsünler… Oynamaya alışması biraz zaman alıyor ama ben çok komik sahnelere şahit oldum oynarken ve çok eğlendim. Dragon’s Delusion özelliği biraz hayal kırıklığı oldu ama keşke daha işe yarar bir şey olsaymış yaptığı…

Warfarer (Sadece Arisen için)

Maister: Lamond (Volcanic Island Camp)
Ultimate Ability: Rearmament

Warfarer’ı özetlemek gerekirse… Her şey her yerde aynı anda! Evet, gerçekten de öyle. Zira Warfarer aynı anda diğer 9 sınıfın özelliklerini birden kullanabiliyor. (Ultimate’lar dışında) Rearmament özelliği silah değiştirmeye yarıyor; silahları kuşandığınız sırayla değiştire değiştire anlık Vocation’lar arasında geziniyorsunuz bir nevi. Ama tabii Rearmament’ı bir tuşa atadığınızdan 4 yerine 3 yetenek atayabiliyorsunuz mevcut sınıflardan. Yine de getirisi götürüsünden kesinlikle fazla hani… Özellikle de sadece en ağır silahın ağırlığını saydığını ve diğerlerini hesaba katmadığını, bir yandan diğer Vocation’larınıza da seviye atlattığını düşünürsek.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum