İlk Mario Bölümünün Nasıl Yapıldığını Shigeru Miyamoto'dan Dinleyin

Nerede o eski tesisatçılar?

Super Mario Bros. tarihin en önemli oyunlarından biriyse, oyunun ilk bölümü olan World 1-1 da tarihin en ikonik bölümlerinden biridir hiç kuşkusuz. Eurogamer'ın Mario karakterinin yaratıcısı Shigeru Miyamoto ve serinin önemli yapımcılarından olan Takashi Tezuka ile yaptığı röportajda, ikili bu efsanevi bölümün nasıl dizayn edildiği hakkında konuşuyorlar. Okullarda ders olarak gösterilebilecek kadar önemli bir oyun bölümünün nasıl yapıldığı ile ilgili olan bu video, hiç kuşkusuz tüm oyunseverlerin ve oyun tasarımcısı olmak isteyen gençlerin ilgisini çekecektir.

Super Mario Bros.'un ilk bölümünü oyun mekaniklerini tanıtmak üzere dizayn ettiklerini belirtiyor Miyamoto. Ancak klasik yöntemlerin aksine, ne yapılması gerektiğini oyuncuların kendilerinin keşfederek öğrenmelerini amaçladıklarını da ekliyor. Bölüm başlar başlamaz karakterin baktığı yönde genişçe bir negatif boşluğun olması ve karakter ilerledikçe, geriye dönmemek üzere kameranın da bu yönde ilerlemesi gibi tercihler oyuncuya ne yapacağını içgüdüsel bir biçimde öğretiyor olmaları açısından son derece önemli örnekler.

Kendi Mario Oyununuzu Yapmaya Ne Dersiniz?

Ayrıca bölümün hemen başında karşımıza çıkan ilk düşmanın Koopa Troopa olması planlanıyormuş ancak öldürmesi daha kolay olacağı için, Miyamoto'nun kötü bir mantar olarak tanımladığı Goomba'da karar kılınmış. Tüm bunlar son derece basit tercihler olarak görülebilir ancak oyunun çıkış yılının 1985 olduğunu da hatırlatalım.

Yapımcılara kendileri için en unutulmaz Mario oyununun hangisi olduğu sorulduğunda ise ikiliden farklı cevaplar çıkıyor. Miyamoto, Super Mario Bros.'un dizayn ettiği ilk oyun olduğu için kalbinde farklı bir yere sahip olduğunu belirtiyor. Ancak hemen ardından serinin ilk 3D oyunu olmasının getirdiği zorluklar nedeniyle, bir Nintendo 64 oyunu olan Super Mario 64'un da kendisi için oldukça unutulmaz bir tecrübe olduğunu ekliyor. Tezuka'nın cevabı ise, kendisinin ilk yönetmenlik deneyimi olan Super Mario Bros. 3 oluyor.

Eğer ikilinin konuşmalarından ilham aldıysanız, Wii U ve daha sonrasında ise 3DS için çıkmış olan Super Mario Maker'ı alıp siz de kendi Mario bölümlerinizi tasarlamaya başlayabilirsiniz. Ayrıca duyurusunu geçtiğimiz günlerde yaptığımız gibi, Switch'in online servisi de çok yakında geliyor. Belki de servis başladıktan sonra Super Mario Maker'ı Switch'de de görme şansımız olur. Henüz bir dedikodu dahi duymamış olsak da, ben bu oyunun Nintendo'nun yeni konsoluna çok yakışacağını düşünüyorum. O zamana kadar yeni konsolumuzda Super Mario: Odyssey oynamaya devam edeceğiz gibi görünüyor.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum