inZOI Island Getaway - DLC İnceleme

Sayın Yolcularımız, Cahaya Uçağı Kalkmak Üzeredir

Geçenlerde kardeşimden durduk yere bir mesaj geldi, “Abla, Sims nasıl bir oyun?”

Sims lafını duyar duymaz tabii içimde nostaljik hisler baş gösterdi, zamanında 8 saat aralıksız başında oturup malikane yapmışlığım var. Sonra içime bir kurt düştü, dedim oğlum lan ne alaka? Yani kardeşimin normalde oynadığı oyun tarzıyla uzaktan yakından alakası yok, nereden düştü aklına Sims?

Elbette gelen cevap şaşırtmadı, “Sims 4 bedavaymış ya Steam’de.”

Şimdi diyeceksiniz yahu inZOI incelemesinde inZOI demeden Sims dedin, ayıp değil mi? Ama neden bu anekdotla başladığım konusunu açacağım ve her şey inZOI'nin yeni eklenti paketi Island Getaway'e bağlanacak, hiç merak etmeyin. Hem muhabbete Sims'le giriş yapmış olmamda abes hiçbir yan yok. Herkes de bal gibi biliyor ki 2000'lerin başından beri çıkan her “hayat simülasyonu” oyunu Sims’i tahtından etmeye çalışıyor.

İşin aslı, Sims “ya kahraman ölürsün ya da kötü kahramana dönüştüğünü görene kadar yaşarsın” tarzı bir yaşam döngüsü sonucu kendi fişini kendisi çekti. Hiç değilse yeni oyuncular için. Ki kardeşime de bunu söyledim. Sims yaşam simülatörü janrasının en kült oyunudur ama şu anda temel oyun, DLC paketleri olmadan hiçbir şey ifade etmeyecek kadar boş. Bu da maalesef su götürmez bir gerçek.

Hatırlarsanız tam da bu sebepten, inZOI ilk çıktığında çok negatif yorumlar almış olmasına rağmen temel oyunu beğendiğimi ve umut vaat ettiğini söylemiştim.

Çünkü şunu kabul etmek gerek, Sims'ten oyuncu çalmak öyle her babayiğidin harcı değil. Güncel Sims oyuncusu Sims'e olmadık paralar ve yüksek saatler gömmüş birisi. Bu adamı kolay kolay başka bir oyuna geçmeye ikna edemezsin. Bu insanlar hala EA savunuyor. Özellikle Sims konusunda fazlasıyla promosyon materyali ve kod alan "cozy” türdeki yayıncılar ve içerik üreticileri. Bir noktada bağımlılık olmuş yani. Ve elbette bir çıkar ilişkisi de söz konusu.

İş böyle olunca da ne KRAFTON'un sadece çok temel özelliklere sahip bir oyun çıkarmış olması beni bozmuştu, ne de sürekli yayıncı ve Youtuber peşinde koşması. Bu iş böyle oluyor. En büyük rakipleri bu taktikle paraya para demezken ben tutup da KRAFTON'a neden böyle yapıyorsun diyemem. Yani derim aslında, sonuçta Sims'in arkasında koca 25 yıl var. Bu bağlılık iki üç promosyon kutusu ve içerik projesiyle inşaa edilmedi.

Her şeye rağmen, inZOI ilk çıktığında temel oyun her yere çekilebilecek, sağlam sayılabilecek bir temeldi. K-Pop kariyerimden de keyif almıştım açıkçası. Ama peşinden de eklemiştim incelememde, "inZOI'nin tam olarak nasıl bir oyun olacağını DLC'leri gösterecek."

Eee… Oğlum bu ne lan?

Bakın tatil teması çok iyi bir tema. Oyuna Cahaya adında tropik bir ada ekleniyor. Burada hem yaşayabiliyor hem tatile çıkabiliyorsunuz. Neresinden bakarsanız bakın, özellikle de globalde ekonomik sorunların ve politik belirsizliğin insanları evlerine hapsettiği böyle bir yaz döneminde, inZOI kadar iyi grafiklere sahip bir hayat simülatörünün sağlam bir tatil ek paketiyle oyuna can vermesi çok mantıklı bir hamle gibi görünüyordu gözüme.

Tabii DLC'yi oynayana kadar.

Bikini, yağmurluk, şemsiye… Şemsiye mi?!

inZOI bir kere en baştan herkesin eleştirdiği o hatayı yine yapıyor. Hayat simülasyonu ya adı, gerçekçi olacak! Güzel kardeşim, burası tropik bir ada ve mevsim de ilkbahar diye illa sürekli hava kapalı ve yağmurlu olmak zorunda mı? Ben inZOI’ye gerçek hayattaki dertlerimi yeniden yaşamaya gelmedim. TATİLE GELDİM!!! Nerede annem tatil?! Her şey illa gerçekçi olmak zorunda mı? Bu da olmayıversin! Ben şehirden şehire geçerken, "Bak burada yeni aile kurarsan eski ailen silinir he!“ demeyi biliyorsun. "Geri döndüğünde sen değişmiş olsa da şehri aynı bulursun, orada zaman geçmez,” demeyi de biliyorsun!

Neden yağmurlu oğlum burası o zaman? Neden hava kapalı? Nasıl tatil bu?

Yemin ederim ayar oldum. Gittim hava kapalı, ertesi gün yine kapalı. Ben boş boş sokaklarda dolanıyorum. Sahilin, otelin falan tadı yok çünkü inanılmaz gerçekçi bir şekilde HAVA KAPALI!

Şimdi diyeceksiniz ki koca DLC'ye hava kapalı diye insan bu kadar çemkirir mi?

Olay ne biliyor musunuz? Belki de hava açık olsa ışıl ışıl suları, on numara beş yıldız tatil köyü, neredeyse bir gezelim görelim programından fırlamış gerçeklikteki kasabasıyla göz boyayabilecek bu DLC'de yapacak hiçbir şey olmadığı gerçeği, gri bir gökyüzü altında “Eee bu muymuş DLC?” dediğiniz anda o kadar belli oluyor ki.

Çünkü mesela tatil köyünde ne yapılır? Yan gelir yatılır. E iyi de yan gelip yatmaktan oyun mu olur?! Arcade salonu var, mini-game bile yok. Tıklıyorsunuz Zoi kendisi oynuyor. Havuz var ama kava kapalı ve yağmurlu. Dışarısı “çok güzel” ama hava kapalı ve yağmurlu. Sahilde kimse yok çünkü hava kapalı ve yağmurlu. İçeride ne mi var? Masaj yaptırabiliyorsunuz mesela, aman ne güzel. Evet bazı buff'lar veriyor da… Milletle konuşmak için mi? Balık tutmak için mi?

He ya, balık tutmak. Bu tatil DLC'sinin asıl olayı tatil falan değilmiş meğer. Hahayt! TATİL Mİ?! Allahım gülsem gülemiyorum, ağlasam ne çare. Bu DLC ile birlikte inZOI'ye balık tutmak, bahçe ekip biçmek ve “madencilik” mekanikleri gelmiş bulunmakta.

Madencilik dediğim de Zoi'miz eliyle yerden topluyor. Bizde yalan yok. Vallaha.

Bakın, ben inZOI'yi sevmeyi çok istedim. Güney Kore'yi, benimsedikleri şirinsi estetiği, oyunu görselliğini ve sağladığı inşaa mekaniklerini, kedileri seviyorum. Ama oyunun tutturacağı yolu gelen eklentiler belirleyecek derken abartmıyordum ve şu anda da sözümden geri dönecek halim yok. Hele de bu DLC'den sonra.

Eklenti paketleri bir hikaye anlatır, üzücü bir hikaye

Bu DLC bana ne diyor, biliyor musunuz? inZOI'nin içerikten yoksun ana sürümü oyuncuların ilgisini tutmayı başaramayınca içeride birileri panik içerisinde “ABİ NE VAR BU COZY OYUNCULARIN SEVDİĞİ STARDEW VALLEY Mİ VAR ABİ BAS PATTES EKME BALIK TUTMA!!” diye sağda solda ne varsa ekledi pakete. Böyle eklenen her şeyin yarım yamalak olmasının başka bir açıklamasını bulamıyorum cidden.

Ve bu inZOI'nin gidişatı konusunda cidden endişe verici. Bir oyun çıkarırsınız, ilk sürümü ya da temel paketi çok iyi ya da kapsamlı değildir. Ama geliştiricinin kafasında eklemek istediği mekanikler, sonuç itibariyle ortaya çıkarmak istediği oyun hakkında kesin fikirler vardır. Parça parça ekleyerek oyununu son haline taşırken eklenen her şey oyunu daha bütün hale getirir.

YAHU! Sakinim. Yahu, deniz kum güneş temalı genişleme paketinde neden yerden gümüş toplama mekaniği var. İstemiyorum kardeşim muz yetiştirmek! Daha doğrusu, istiyorum elbette de, adam gibi olsun istiyorum. Ayrıca muzu da illa yetiştireceksek tatilde yetiştirmek istemiyorum, bu değil benim tatil anlayışım!

Çiftlikler ve tarlalar eklense oyuna, o zaman işte kendi bahçende de bir şeyler yetiştirebilmenin oyuna eklenmesi mantıklı olur. Ama abi…

Yani yapamadığım deniz kum güneş tatilinin acısını bir de sanal dünyada yaşadım. Üstüne bir de yağmur çamurda zorla bir şeyler ektirip biçtirmeye çalıştılar bana!

Neyse, ben sonsuza kadar yakınmadan evvel toparlayalım. Allah için, ben birçok kişinin yakındığını gördüğüm oyun çökmelerinden muzdarip değildim. inZOI DLC sonrası da gayet düzgün çalışıyor. Yani tabii çökmemeyi marifetten sayarsanız.

Bilemiyorum arkadaşlar, benim karakterim saunada kot pantolon ve ceketle otururken inZOI övemeyeceğim. EĞER! Eğer olur da KRAFTON bir noktada hatasından ders çıkarır da düzgün bir genişleme paketi ve oyuna amaç katabilecek eklentilerle çıkagelirseee… İşte o zaman onu da olduğu gibi anlatır, hak ettiği övgüyü veririz. Ama o gün bu gün değil.

ARTILAR:

  • Hava güzel olduğunda her şey harika görünüyor
  • inZOI’nin stüdyosu çevre tasarımı işini çok iyi yapıyor

EKSİLER:

  • Yeni bir mekan olmakla kalıyor Cahaya, yapılacak şeyler çok az ve bir oyun olarak keyifsiz
  • Yerden maden toplama işi kimin başının altından çıktı? Bakın kızmayacağım sadece soruyorum

SON KARAR:

Düşen aktif oyuncu sayıları KRAFTON'da haklı bir paniğe yol açmış fakat bu paniği iyi yönetebilecek kimse mi yok koca stüdyoda? Merak konusu. Kimsenin hayrına olmayan bir eklenti paketi olmuş Island Getaway.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum