Araştırma firması Juniper, yayınladığı yeni raporda 2025 yılına geldiğimizde firmaların loot box mekaniklerinden elde edeceği gelirin 20 milyar dolara ulaşacağını öngördüklerini açıkladı.
Juniper'in Oyun İçi Kumarlar & Loot Box'lar: Mevzuat, Pazar Evrimi ve Tahminler 2021-2025 isimli raporunda, bu iş modeline harcanan paraların yıllık bazda %5 artacağı tahmin edilmiş. 2020 yılında loot box mekaniğine harcanan paraların yaklaşık olarak 15 milyar dolar olduğu belirtiliyor.
2025 yılına geldiğimizdeyse 230 milyondan fazla kişinin loot box satın alacağını ve bunların da büyük çoğunluğunu mobil oyuncuların oluşturacağı söyleniyor. Ancak buna rağmen Juniper loot box gelirlerinin yavaşlamaya başlayacağını, bunun sebebinin de hem insanların bu iş modelinden sıkılmaya başlaması, hem de dünyanın çeşitli yerlerinde bu iş modeline dair yeni mevzuatların ortaya çıkması olduğunu söylüyor.
Raporun yazarlarından Nick Hunt, "geleneksel haldeki loot box mekanikleri istismar olarak kabul edilebiliyor, bu da haklarında git gide artan yasal düzenlemeler yapılmasını beraberinde getiriyor" demiş. "Oyun yayıncılarının gelecekte buna, hem bu mekanikleri çekici kılmaya devam etmek hem de kumar düzenlemelerinin dışında kalmak için loot box formatlarını değiştirerek tepki vermelerini bekliyoruz"
Özellikle de 2017 yılındaki Star Wars Battlefront 2 ile birlikte loot box iş modeli iyiden iyiye tepki görmeye başlamıştı. Çeşitli ülkeler bunların kumar mekaniği olduğuna dair görüşler belirterek yasal düzenleme yolları arıyorlar. 2020 yılında ESRB de içinde loot box bulunan oyunlara uyarı koymaya başlamıştı.