Hiç rüyanızda uzayda olduğunu gördünüz mü? Herhangi bir gezegende, yada basbayağı uzay boşluğunda olduğunuzu? Evrenin belki göremediğiniz, belki de olmayan sınırına bakıyor olmanın verdiği o huşu ile karışık kaybolma korkusunu hissettiniz mi? Eğer bu tecrübeyi rüyanızda bile yaşamadıysanız, Mars 2030 size bu hissiyatı vermeye geliyor.
Geçen yılın sonlarında duyrulan oyunun tasarımcısı Justin Sonnekalb, "Gerçekten Mars'taymış gibi hissetmenizi istiyoruz" diyor. Bunun için de direk olarak NASA'dan yardım almışlar. Oyun sadece Mars'ta bulunma hissini vermesi için yaratılmış kurgusal bir harita barındırmıyor, aksine Mars'ta gerçekten bulunan 20 kilometre karelik bir alanın modellemesini kullanıyor. Yani boyutu aşağı yukarı Skyrim civarlarında. Yine gerçek görüntülerden modellenme ufuk çizgi dahilindeki alanı da işin içine kattığımızda oyunun kullandığı alan verisinin kapsamı 700 kilometre civarına varıyor. Çevre tasarımcısının NASA'dan bir jeolojistin yardımını alarak Unreal Engine 4 ile modellediği ortam, olabildiğince fotorealistik olma çabasıyla oluşturulmuş. Geçen hafta GTC 2016'da nVidia CEO'su Jen-Hsun Huang tarafından gösterilen oyun için bir de tanıtım videosu yayınlandı;