Meğer Uncharted'da Nathan Drake Tek Bir Kurşun Yiyince Ölüyormuş

Nathan şanslı adam

Uncharted oynuyorsunuz, karşınızda bir grup düşman var. Şarjörlerini üzerinize boşaltıyorlar, tak vuruldunuz, hop bir daha, siper alma zamanı geldi ama sallamadınız, tak bir kurşun daha yediniz, ekran kırmızılaştı ve son kurşunu da yiyip ölüverdiniz.

Meğer Uncharted'ta işler böyle yürümüyormuş çünkü Naughty Dog'un animatörlerinden Jonathan Cooper'ın açıklamasına göre Nathan Drake ölmeden önce yalnızca tek bir kurşun tarafından vuruluyormuş. Yani vücuda isabet eden başka kurşunlar yokmuş.

O ölümün yakın olduğunu gösteren kırmızı ekran neymiş biliyor musunuz? Nathan'ın şansının artık tükenmekte olduğunun göstergesiymiş. Oyunda üzerimize sıkılan tüm mermiler bizi ıskalıyor ve 'şans göstergemizden' götürüyormuş. Kıl payı ıskalayan mermilerin sayısı arttıkça ölüme daha çok yaklaşıyor, en sonunda da tek bir merminin vücuda isabet etmesiyle ölüyormuşuz.

İlk üç oyunun kreatif direktörü Amy Hennig de bu bilgiyi teyit etmiş ve "Zaten yapmak istediğimiz şey buydu. Örnek aldığımız filmlerin ruhuna ve tonuna sadık kalmaktı" demiş.

Belki kulağınıza önemsiz bir bilgiymiş gibi gelmiş olabilir ama oyun tasarımcılarının oyunlarını yaratırken ne tür detaylara dikkat ettiklerini göstermesi açısından da ilginç bir açıklama bu. Sağlık göstergesi yerine şans göstergesine sahip bir baş kahraman.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum