Baldur's Gate 3'e Yeni Başlayanlar İçin Mini Rehber

D&D konseptine aşina olmayanlar için

Baldur's Gate 3'e başlamaya karar verdiyseniz ve D&D konseptlerine aşina değilseniz diye elinizden tutacak minik bir rehber de hazırlayalım dedik.

Karakterinizi yaratırken seçeceğiniz özelliklerin birbirini desteklemesi çok mühim. O yüzden dikkat etmek isteyebileceğiniz bazı noktalar:

  • Seçtiğiniz sınıfın en önemli özelliği “Abilities” sekmesi altında yıldız ikonuyla gösterilir; diğer önemsiz özelliklerinizi kısarak bu özelliği mümkün olduğunca yüksek tutmaya çalışın. (Genellikle 17 – 18 iyidir)
  • Sınıfınızdan bağımsız olarak Constitution özelliğinizi çok kısmayın. Hayatta kalmak için CON’a her türlü ihtiyacınız olacak.
  • Büyücüyüm, DEX’i ne yapayım demeyin. O büyülerin hedefini tutturmak için DEX lazım.

  • CHA karşınızdakini etkilemek için önemli. Lafının ağırlığı olan karakter istiyorsanız yüksek tutun.
  • Cleric ya da Ranger değilseniz WIS’den kısabilirsiniz. Ama çok da abartmayın; bu sefer etrafınızda olan biteni görme/algılama sıkıntısı çekebilirsiniz.
  • Fiziksel silahlara ya da kas gücüne yatırım yapmayan karakterler için STR kısılabilecek en mantıklı özellik.
  • Tercih ettiğiniz özellikleri tamamlayacak Background seçimi yapmayı unutmayın.
  • Cantrip altındaki büyüleri istediğiniz kadar kullanabilirsiniz ancak onun dışındaki büyüler fazlasıyla sınırlı kullanıma sahip. Bu büyü (ve yeteneklerin) bir kısmını Short Rest yaparak geri kazanabiliyorsunuz (ya da Arcane Recovery gibi yeteneklerle) ama genellikle büyü slotlarınızı yenilemek için kampa dönüp o günü sonlandırmanız gerekiyor. O yüzden Cantriplerinizi sevin, arada bir başlarını okşayıp takdir edildiklerini hissettirin…

Karakter yaratmayı geçtiysek biraz da genel tavsiyelere ve ipuçlarına bir bakalım:

  • İçinize sinen karakteri ilk seferde yaratamadıysanız farklı karakterler yaratarak değişik tecrübeleri de deneyin.
  • Sık sık Save edin. Oyun bazen çok uzun süre otomatik Save almıyor ve siz kendiniz almazsanız 2 saatlik oynayışınızın ufacık bir hata yüzünden yalan olması işten bile değil… (Ben yayınını yaparken her 5 dakikada bir “SAVE AL!” diyerek hatırlatıyorlardı sağ olsunlar)
  • Zarlarınız düşük gelirse hemen Save-scum’a başvurmayın. Bazen zarınızın düşük gelmesi sizin yararınıza bile olabiliyor. (Mesela Gale’in zihnini okumaya çalışırken başarılı olursanız size kızıp atar yapıyor; başarısız olursanız gülüp geçiyor sadece ve ilişkiniz zedelenmiyor)

  • Zıplama ve milleti itme özelliklerinden sıkça yararlanın. İnanılmaz işe yarıyorlar. Özellikle de zıplama, sizi zararlı efektlerin içinden kurtarma ya da düşmanların menzilinden çıkartma konusunda müthiş.
  • Her karakterin zıplama mesafesi bir değil. Fiziksel ağırlıklı karakterler çok daha iyi zıplıyor. Ama büyücülerin de “Misty Step” avantajı var: Bu büyü sayesinde geniş bir alanda istediğiniz yere ışınlanabiliyorsunuz. (Bir de bunu herhangi bir karaktere veren büyülü bir amulet var)
  • Bir noktada bir kuyuya inerseniz Ettercap’lerle sakın yakın dövüşe girmeyin. Yakın dövüşe giren karakterleri enfekte edip her tur hasar verdikleri gibi öldüğünüzde yanınızdakilere de bulaştırtıyorlar. Maskenizi takıp ellerinizi sık sık yıkamayı da unutmayın. (Pardon, hatlar karıştı. Ama siz yine de maskenizi takıp ellerinizi sık sık yıkayın.)
  • Savaş dışı iyileşmek için çok kıymetli büyülerinizi harcamayın. Sağdan soldan bulacağınız yemekler canınızı çok rahat dolduruyor. Özellikle goblin kalesinde oldukça… eee… çeşitli, et türleri bulmak mümkün. (Siz yine de bildiğiniz etleri tercih edin, cüce eti sert olur zaten)

  • Jergal heykelinin olduğu odadaki gizli kısma girebilirseniz müthiş bir amulet buluyorsunuz. Bu amulet sayesinde öldürdüğünüz kişilerin ruhunu çağırıp onlara sorular sorabiliyorsunuz ve bazen öğrendiğiniz şeyler gerçekten çok ilginç ve önemli olabiliyor.
  • Goblin kampına girmek için alternatif ve daha gözden uzak bir yol var. Bunun için köprüden geçmeden sola sapıp uçurumun üzerine devrilmiş bir kütükten geçmeniz gerekiyor. Ancak kütüğe hep birlikte adım atmayın; ağırlığınızı taşıyamayabilir… (ayrıca bu yolda biraz fazla tuzak olduğundan temkinli ilerleyin)
  • Prologue'un sonlarına doğru, geminin kontrollerine ulaşmaya çalıştığınız sırada bir iblis kumadanıyla karşı karşıya olan bir mind flayer göreceksiniz. Eğer mind flayer'ın komutanı öldürmesine yardım ederseniz cesedinden +d4 ateş zararı veren harika bir kılıç alabiliyorsunuz. Ama komutanı öldürdüğünüz anda mind flayer'ın tüm dikkatini size yönelteceğini de unutmayın, yani kaçmak için son derece hızlı olmanız lazım. Ya da alternatif olarak ekip üyelerinden birini kaçış konsoluna gönderebilir ve kılıcı kapar kapmaz konsolu kullanabilirsiniz. Bunun bir de başarımı olduğunu hatırlatayım.
  • Bataklıktaki kurbağaya kafa tutmayın…
YORUMLAR
SKYXEM
5 Ağustos 2023 12:42

Güzel bir rehber olmuş. Benim prologue savaşı için ek bir tavsiyem var, Mindflayer ile iblisin savaşından önce Shadowheart'ın hazır büyülerinden command/emir büyüsünü seçerseniz savaşta iblise elindeki kılıcı bırakmasını sağlayabiliyorsunuz, kendisi hem unarmed olarak savaşmak zorunda kalıyor hem de bir karakteriniz öldürmeye gerek kalmadan yerden kılıcı alabiliyor. 

GwynBleidd
SKYXEM
6 Ağustos 2023 01:45

Ulan başta iblisi kesemedim, kaçtım gittim. Sonra baktım ki kılıcı alınıyomuş. Tam da paladin karakterime yakışırdı. Ama oyunun keyfi de kendin deneyimleyince çıkıyor.


Parolamı Unuttum