Microsoft'un yayın platformu Mixer, birkaç yıldır sessizce gelişimini sürdürerek şimdilerde Twitch, Youtube ve Facebook'un en büyük rakibi olmayı başardı. Gittikçe yükselen grafiği gözlerin Microsoft tabanlı platforma dönmesini sağlasa da Mixer, hala istediği rakamlara ulaşabilmiş değil.
Ünlü Fortnite yayıncısı Ninja'nın Mixer'e geçişi yayın dünyasını sallamıştı hatırlarsanız. Bunun üzerine platform üzerindeki izleyici sayısı artmış ve Ağustos ayını oldukça iyi geçirmişti. Öte yandan resmi verilere göre yayın platformunun izleyici sayısı bu çeyrekte düşmüş durumda.
Geçtiğimiz seneye kıyasla izlenme saati rakamlarını neredeyse ikiye katlayan platformun, 2019'un ikinci çeyreğinde yaptığı 100.9 milyon izlenme saatine tekrar ulaşamayacağı ön görülüyor. Streamlabs ve Newzoo'nun verilerine göre Mixer, üçüncü çeyrekte 90.2 milyon saat izlenmiş. Microsoft'un Ninja'yı kullanarak bu rakamları sabit tutma isteği suya düşmüş görünüyor.
Bu rakamlar, Microsoft'a ait yayın platformunun Facebook Gaming'in arkasına düştüğüne işaret ediyor. İşin ilginç yanı ise okulların açılmasının ardından düşen izlenme sayıları, Facebook Gaming'in izlenme saatini artırıyor.
Platformdaki izlenme sayısı düşüyor olsa da pek çok yayıncı bu platforma bir şans vermeye devam ediyor. Öyle ki platform üzerindeki yayın saatleri yüzde 188 oranında artmış durumda. Artan yayıncı sayısı ile birlikte kanal başına düşen ortalama izleyici sayısı da 8.9'dan 2.7'ye gerilemiş.