Netflix'in 2018'in sonunda yayınladığı Black Mirror: Bandersnatch'ı hatırlarsınız. Görünüşe bakılırsa Netflix, daha fazla interaktif projelerin peşinde, hem de bu sefer işin uzmanları tarafından hazırlanacak olan projelerle karşımıza çıkacaklar. Gelen haberlere göre, Netflix oyun tasarımcılarını işe almaya başlamış. Yani Netflix'in yeni yayın döneminde daha fazla "Kendi maceranızı seçin" tarzında içerik görebiliriz.
Aralık 2018'de yayınlanan Black Mirror: Bandersnatch, tek başına bir filmdi. İzlerken verdiğiniz kararlar bütün hikayeyi etkiliyordu, hatta karakterin hangi mısır gevreğini yiyeceğine bile karar verebiliyordunuz. Zaten bu seçim tabanlı macera oyunları oldukça vurucu oluyor, bunu bir de gerçek oyuncularla dizi veya film şekline soktuğumuz zaman ortaya oldukça ilginç şeyler çıkabilir. Bence televizyon ve oyun sektörünün birbirine en yakın olduğu dönemlerde Netflix'in bu fırsatı değerlendirmesi muhteşem bir olay. Netflix tarafından yayınlanan iş ilanı ise şöyle, "Yeni jenerasyon hikaye deneyimlerini dünya üzerindeki milyonlarca Netflix kullanıcısına sunmaya hevesli, İnteraktif deneyimler konusunda tutkulu, hikaye anlatımı konusunda becerili ve Netflix'in ortaya çıkaracağı geleceğin teknolojisi konusunda yardımcı olabilecek personel aranıyor."
Netflix'in bu projeye oldukça büyük bir bütçe ayırması bekleniyor. Geçtiğimiz dönem orijinal içeriklerine 12 milyar dolar civarında bir bütçe ayıran Netflix'in bu sezonki bütçesinin ise 15 milyar dolar civarında olması bekleniyor. Bu da demek oluyor ki bu interaktif yapımlar karşımıza büyük bütçelerle çıkabilir. Tabii bu işin risk tarafı da var, her yenilik beraberinde büyük risk getirir. Bu tarz interaktif diziler/filmler herkese hitap etmeyebilir. Fakat bence Netflix'in bu atılımı oldukça heyecan verici, umarım çıkan projeler de kaliteli olur, biz de muhteşem bir deneyim yaşama şansına sahip oluruz.