OGZ Ödülleri - 2017'nin En İyi Bağımsız Oyunu

Bağımsız olmak demek daha cesur işler demek.

2017'NİN EN İYİ BAĞIMSIZ OYUNU

- KAZANAN -

WHAT REMAINS OF EDITH FINCH

edithfinc-2017

Dear Esther ve Gone Home ile iyice görünürlük kazanan yürüme simülasyonu olarak adlandırabileceğimiz türün en iyi temsilcilerinden biri oldu What Remains of Edith Finch. Aynı Gone Home'daki gibi boş evimize döndük ve ailemizin anılarını ortaya çıkararak başlarına ne gelmiş olduğunu öğrenmeye çalıştık. Oyun ölüm gibi ağır bir temaya o kadar başarılı, o kadar güzel biçimde yaklaşmayı başardı ki yaklaşık üç saatlik oyun süresinin ardından bile kendimizi daha fazlasını isterken bulduk.

- İKİNCİ -

A HAT IN TIME

ahatintime-2017

gricizghi

ogztercihson

- SİZİN SEÇİMİNİZ -

WHAT REMAINS OF EDITH FINCH

bagimsiz-anket

- DİĞER ADAYLAR -

PYRE

pyre-2017

Bugüne kadar birbirinden başarılı ve benzerlerinden son derece farklı oyunlara imza atan Supergiant Games'in yeni oyununu resmen dört gözle bekledik ve Pyre bu beklentimizi boşa çıkarmayan bir oyun oldu. Aynı Bastion ve Transistor gibi kendine has, rengarenk grafikleriyle karşımıza çıkan Pyre bu sefer görsel roman ve sporun benzersiz bir bileşimini sundu. Oyunun hikayesinde ilerleyerek basketbol-benzeri maçlara katıldık ve elbette bir Supergiant oyununda hiçbir şey dışarıdan göründüğü kadar basit değildi.

RUINER

ruiner-2017

Ruiner yılın belki de en tarz, en stilize oyunuydu. Oyunda bir siber suikasçiyi canlandırdık ve etrafa hislerimizi kafamızdaki vizör yardımıyla gösteriyorduk. Bu nefis cyberpunk oyunu bizi aynı Crimsonland veya Hotline Miami gibi bitmek bilmeyen bir aksiyonun içine bıraktı ve zırt pırt ölsek, sinirden kudursak da bu zor oyunu elimizden bırakamadık. Bol kırmızılı grafikleri ve katliamlarımıza eşlik eden elektronik müzikleri unutulacak gibi değil.

TACOMA

tacoma-2017

Gone Home ile yürüme simülasyonlarında standardı belirleyen Fullbright ekibi ikinci oyunlarıyla da bizi şaşırtmadı. Bu sefer bir evde değil de Tacoma adındaki bir uzay istasyonundaydık ve görevimiz de gemideki yapay zeka modülünü kazası belasız biçimde istasyonun sahibi olan şirkete geri getirmekti. İstasyonda dolaşıp hikaye parçalarını izleyerek altı kişilik mürettebatın yaşadıklarına ışık tutmak ve bu bağlamda toplumsal sorunlara ne kadar başarılı değinildiğine şahit olmak gerçekten elşsiz bir deneyim oldu.

Başa dön
YORUMLAR
Parolamı Unuttum