Oyun dünyası tarihinin nabzını tutan yazı dizimiz bu hafta Japon istilası altında. JRPG sevenlerin bayramı haline dönen haftanın içerisinde, oyun dünyasını değiştiren olaylara da yakından bakacağız.
Günümüzde Switch satışları ile eski günlerine dönen Nintendo, bu başarısını kaliteli konsollar ile birlikte gelen kaliteli oyunlara borçlu. Nintendo’nun yüzü olan Super Mario Bros.’un ise bu başarıdaki etkisi yadsınamaz. İki İtalyan tesisatçımızın 3. oyunu olan Super Mario Bros. 3, 1 Şubat 1990’da satışa sunularak sadece NES’in her eve girmesini sağlamamış, yeni güçler, hız ve momentum sistemi ile günümüzde bile kullanılan platform mekaniklerinin doğmasına yol açmıştı.

Bu haftanın en önemli gelişmelerinden biri de 1 Şubat 1992'de ilk kez kapılarını açan id Software oluyor. FPS türünün öncüsü olan stüdyo 1992'de Wolfenstein 3D, 1993'te ise Doom ile karşımıza çıkacaktı.
Çoğumuzun sonradan tanıştığı JRPG oyun türü aslında köklü bir geçmişe sahip. Şimdilerde her köşede bir JRPG tutkununa rastlamak mümkün ve Final Fantasy 7’nin de bunun üzerindeki etkisi tartışılamayacak kadar büyük. O dönemler hala Squaresoft adı ile bilinen efsanevi firma, 31 Ocak 1997’de Final Fantasy 7’yi satışa sunmuştu. Sanırım hikayenin gerisini hepiniz çok iyi biliyorsunuz…

FF7’nin dünya çapında yakaladığı başarının ardından Squaresoft, PS1 için tasarladığı Final Fantasy Tactics’i de 29 Ocak 1998’de satışa sundu. Kimilerinin hala bir PS1 efsanesi olduğunu düşündüğü oyun, serinin ruhuna sadık kalarak herkesi memnun etmeyi başarmıştı.
Y2K efsanesini atlatan ve sığınaklarından çıkan Squaresoft yetkilileri, “madem robotlar dünyayı ele geçirmedi, hadi biraz daha oyun yapalım” diyerek 10.000 kişiyi ağırladıkları bir FF partisinde seriye eklenecek son 3 oyunu tanıtmıştı. 29 Ocak 2000’de Japonya’da düzenlenen bu etkinliğe katılan kişiler Final Fantasy: The Movie’nin ilk fragmanını izleme şansı da bulmuştu.
Bu haftanın Japonlara ait olduğunu söylemiş miydik? Sega, bu etkinlikten tam 3 gün sonra, 1 Şubat 2000'de hepimizin çok sevdiği Crazy Taxi’yi kendi konsolu olan Dreamcast için satışa sundu.

Mario’nun kale kale gezip prensesi bulamayışı gibi Sega da Dreamcast ile aradığını bulamamıştı. Tüketicilerin sevdiği bir ürün üretmiş olsa bile satışlarda istediği rakamlara ulaşamayan Sega, konsol savaşlarından çekilerek sadece oyun üretmeye odaklanacağını açıklamıştı. 30 Ocak 2002’de artık Dreamcast üretmeyeceğini duyuran Japon firma, bir efsanenin sonunu kısa bir açıklama ile geçiştirmişti.
















