İngiltere hükümeti, bazı oyun yapımcılarıyla oyun içerisinde corona virüs uyarıları paylaşılması konusunda iş birliğine gidiyor. Bu iş birliği çerçevesinde İngiltere menşeili firmalar olan King, Codemasters ve Rebellion tarafından geliştirilen oyunlarda, oyuncularla evde kalmanın önemine işaret eden mesajlar paylaşılmaya başlanmış durumda.
Activision Blizzard bünyesindeki King’in Candy Crush Saga gibi mobil oyunlarında ‘Stay At Home’ (Evde Kal) mesajı paylaşılmaya başlanırken, Londra’da kendi oyunları için kiraladıkları dijital reklam panolarını da corona virüs ile ilgili uyarılar paylaşılmak üzere kullanıma sunmuşlar.
Benzer şekilde Codemasters tarafından geliştirilen Dirt Rally 2.0 içerisinde de ‘Stay Ar Home’ posterleri, panoları gösterilmeye başlanırken, önümüzdeki dönemde sağlık ile ilgili daha çok mesaj paylaşılması için çalışmaların devam ettiği belirtiliyor.
Rebellion ise, Sniper Elite 4 ve Strange Brigade gibi oyunlarının açılış sayfasında ‘Stay At Home’ mesajına yer veriyor.
Toplumda corona ile mücadelenin önemine ilişkin farkındalığı artırmak adına atılmış bir adım olarak önümüzdeki günlerde bu gibi örneklerin sayısının artabileceğini söylemek mümkün.