Paladins'in Yapımcısı Hi-Rez Overwatch Klonu İddialarını Yanıtladı

Hi-Rez sonunda içini döktü.

Overwatch ve Paladins çıkış yaptığından beri ortada gezinen tek bir laf var "Paladins tam bir Overwatch çakması/klonu/kopyası (adını siz koyun)". Gamespot bu konuyu bir de Hi-Rez'in ağzından dinlemek için stüdyonun kapılarını çalmış. Bana da size kesit kesit Hi-Rez'in cevaplarını özetlemek düşüyor.

Paladins'e her ne kadar Overwatch klonu eleştirileri gelse de oyunun bu lafları takmayan ve 4 milyonu geçen sağlam bir oyuncu kitlesi var. Hi-Rez'den Todd Harris geçtiğimiz Eylül ayında bu eleştirilere bir nebze yanıt olabilsin diye oyunun geçmişini ve nelerden ilham aldıklarına dair bir Reddit mesajı yayınlamıştı. Harris bu noktada özetle oyunun çok uzun bir yapım sürecinden geçtiğinin ve Overwatch'a benzetmek isteseler bile böyle bir şeyi kısa sürece hazırlayabilecek bir ekibi bırakın bütçelerinin olmadığının altını çiziyor.

Gamespot bu noktada Harris'in üzerine odaklanıp, onun fikrini dinlemeyi istiyor. Çünkü Harris değil günlük çalışma saatinin, doğrudan gününün yarısını Paladins'e ayıracak kadar çok çalışıyor. "Tanıtımı yapıldığında (Overwatch'tan bahsediyor) çok şaşırdık çünkü çalıştığımız oyuna çok yakın benzerlikleri vardı. Sırf bu yüzden kapalı alfa aşamasında oyunun Overwatch ile benzerliklerini köreltmek için önemli zaman harcadık. Yapımcı olarak ilk olarak eğleneceğimiz bir tür ve bazı alanlarda yenilik getirecek bir oyun üzerinde odaklandık."

Bu noktadan sonra Harris oyunda fark yaratan kart sistemi, ata binme gibi değişik öğelerden bahsederek sonunda oyunu Steam'e koyduklarını belirtiyor. Haklarında çıkan negatif yorumlar için ise şunu söylüyor;

"Hikayenin öbür yüzüne baktığınızda, sizin hakkınızda konuşan insanların olması hakkınızda kimsenin konuşmamasından iyidir. Vahşi pazarlama teknikleri; ismin başlıklara yazıldıysa insanlar sizden bahsediyordur der. Elinizdeki taşı göle atıp hiç dalgalanma yaratamamaktan iyidir. Ben 10 yıldır pizza yapıyorum. Her pizzada hemen hemen aynı malzemeler bulunur; pepperoni, peynir, hamur... Etrafta birden fazla pizza satan onlarca dükkan olabilir ama bir gün MEGA bir şirket pizza üretmeye başlar ve insanlar buna "İŞTE GERÇEK PİZZA!" der."

Oyunu dizayn edenlerin ve artistlerin bu tür eleştirilere alıştığını daha doğrusu gelen eleştirilerden hangisinin yapıcı olduğunu görüp seçici davrandıklarını belirtiyor. Gamespot Hi-Rezstüdyolarına gittiklerinde bunca eleştiriden sonra yıkık ve bunalmış bir ekip görmeyi umarken onun yerine pozitif ve güleryüzlü bir takımla karşılaştıklarını ve şaşırdıklarını söylüyor.

Fakat herkes bundan tamamen etkilenmemiş görünmüyor. Sanat Yönetmeni Thomas Holt eleştirlerin üzerindeki etkisini "Yıkıcıydı,"diyerek tanımlıyor. "Her ne kadar bütün uğraşlarınızın sonunda ürettiğiniz esere gelen eleştirileri duymamaya çalışsanız da bir şekilde içinizi sızlatıyor," diyerek içini döküyor.

Bütün bu eleştirilere rağmen Hi-Rez Expo'da düzenlenen Paladins finallerine gelen ziyaretçiler arasında ilk başta oyunu eleştiren ama Paladins'i belli bir süre oynadıktan sonra eleştirdiklerine pişman olan ve özür dahi dileyen oyuncular ile tanıştıklarını da sözlerine ekliyorlar. Sayısı binleri bulan hayranlar tarafından olumlu eleştiri almanın Hi-Rez çalışanlarında canlandırıcı bir etki bıraktığını ve buna çok sevindiklerini söylüyorlar.

Her ne kadar benzerlikleri olduğunu düşünsem de artık Amerika'yı tekrar keşfetmiyoruz. Her oyun birbirine benzeyebiliyor. Paladins Overwatch'tan ilhamlanmış olsa bile (farzedelim diyorum) oyunu eleştirmek beğenen kitlenin umurunda bile değil. Onlar eğlenmelerine bakıyorlar, önemli olan da bu sanırım.

 

 

YORUMLAR
Parolamı Unuttum