Project Scorpio'nun geliştirme kitleri ortaya çıkınca biz de cihazın nasıl görüneceği hakkında aşağı yukarı fikir sahibi olduk. Bildiğiniz üzere geliştirme kitlerinin tasarımı asıl cihaza göre ufak tefek farklılıklar gösterebiliyor ama asıl cihazın da bundan çok da farklı görüneceğini sanmıyorum. Yukarıdaki resimde Scorpio'nun arkasında diğer Xbox cihazlarının geliştirme kitleri duruyor ve gördüğünüz gibi hangisi Xbox One, hangisi Xbox 360 kolayca seçebiliyoruz. Yani Scorpio da çok büyük ihtimalle önde resimde gördüğümüz gibi sert hatlara sahip, Xbox One'a benzeyen bir cihaz olacak.
Xbox patronu Phil Spencer, Gamasutra'ya verdiği röportajda Microsoft'un bu yeni konsolu ile ilgili bazı yeni bilgiler de vermiş. Spencer Scorpio'nun Xbox One ailesinin bir parçası olduğunu söylemiş. Buna göre tüm Xbox One oyunları Scorpio'da çalışacakmış; çünkü sahip olduğunuz tüm aksesuarlar, tüm oyunlar ve tüm uygulamalar Xbox One ailesine aitmiş. Cihazın arka çıkışları bile Xbox One ile tam uyumluymuş, bunu ikisini üst üste koyduğumuzda rahatça görebilecekmişiz.
Spencer Scorpio'nun yalnızca 4K hayalleri kuran oyunculara değil, herkese hitap edeceğini de eklemiş. "Cihaz size 4K oyun oynamalısınız veya 4K TV kullanmalısınız diye bir şey dikte etmiyor. Oyunlarımızdan birini 1080p oynarken bile farkı göreceksiniz". Spencer geliştiricileri Scorpio için çalışmaya zorlamayacaklarını, isteyenlerin Xbox One için oyun geliştirmeye devam edeceklerini söylemiş olsa da özellikle de AAA geliştiricilerin daha yüksek donanım gücünü kullanmayı tercih edeceklerini düşünüyorum.
Henüz Microsoft'un Scorpio'yu E3'te canlı canlı gösterip göstermeyeceği belli değil ama bir gecikme olmadığı taktirde cihazın bu yıl içinde mutlaka piyasaya sürülmesi planlanıyor. Bu çıkışın Scorpio için hazırlanan oyunlarla desteklenmesi çok önemli, dolayısıyla bu muhtemelen çıkış tarihini etkileyecek en büyük faktör olacak.
Project Scorpio ile ilgili öğrendiğimiz her şeye buradan erişebilirsiniz.