Oyun dünyası hala mikro ödemeler üzerinde tartışmayı sürdürürken, oyun içi reklamlar tüm tatları kaçırmaya geliyor. Oyun dünyasının en çok gelir elde eden ve aynı zamanda tartışmaların odağı olan oyunlarından olan Roblox, ilk oyun içi reklam denemesine başlayacak oyunlardan biri olacak.
Roblox dünyasında artık geniş çaplı reklamlar görebileceğiz. Bu reklamlar oyun içerisinde billboard'larda ya da sanal reklam uygulamaları ile karşımıza çıkacak. Kulağa Ready Player One'dan fırlamış gibi gelen bu proje aslında hem Roblox'un yönetim katı hem de bağımsız yaratıcıları tarafından destekleniyor. Özellikle Roblox dünyasındaki bağımsız geliştiriciler, sistemin getirdiği düşük gelirden oldukça rahatsız. Bu ufak reklam projesi sayesinde herkes gelirlerin yükselmesini bekliyor.
Fakat bu tren, sadece Roblox durağında durmayacak. Roblox'un hareketlerini yakından takip eden Microsoft ve Sony, oyuncuların tepkilerine göre kendi ücretsiz oyunlarında da reklam stratejisi uygulayacak. Hatta Insider'ın iddialarına göre Microsoft çoktan oyun içerisinde billboard işlevi görecek sistemler üzerinde çalışmaya başladı. Haberde diğer dikkat çeken detay ise Microsoft'un, bu mali yılın üçüncü çeyreğinde bu sistemi aktif hale getirecek olması.
Gün geçtikçe daha da dijital hale gelen hayatımız, reklamlardan kurtulamamayı sürdürecek...