Röportaj - Enis Kirazoğlu’yla Anomaly Agent'i Konuştuk!

Heyecan var mı heyecan?

Anomaly Agent’ın çıkışının şerefine sevgili Enis’i bir kez daha tenhada kıstırıp sorularımızla darlayalım dedik. Sağ olsun, o da yoğun programına rağmen “sizi kıracağıma, kafanızı kırarım!” (hö?) diyerek teklifimizi kabul etti. Dilerseniz zayiatın boyutu daha fazla artmadan hemen sorulara geçelim. (Dilesenize olm!)

Turuncu Levye’den Phew Phew Games’e… Şöyle bir düşününce harika bir yolculuk gerçekten. Bu sektöre girdiğin ilk günlerde buralara geleceğinizi hayal etmiş miydin hiç?

Öhm. Şimdi şöyle. Abi açık konuşayım. Daha bir yere gelemedik. :)

Ama tabii ki de oyunun belli bir başarıya ulaştığını varsayarsak hayal etmedik diyebilirim. “Elbet bir gün oyun yapar mıyız” düşüncesi vardı kafamızda. Ama Furkan (kardeşim), bu işlere başlamasaydı ben girer miydim, ondan çok emin değilim. Onun ilk adımı atmasıyla kendimizi burada bulduk. Ama o zaman da böyle kafamıza uyan, gönlümüze sinen bir oyun yapacağımızı, bunun bir şekilde oyuncuyu cezbedeceğini, Nintendo ve Xbox kanallarında fragmanının yayınlanacağını asla hayal etmemiştik. Hala daha bazı şeyleri sindirmeye çalışıyorum. :)

Anomaly Agent’ın hikâyesi nereden aklınıza geldi? Daha önceden “Bir gün bir oyun yapsam/kitap yazsam konusu şöyle olurdu” diye kafanızda kurduğunuz bir şey miydi?

Öyle önceden tasarladığımız bir hikaye kesinlikle değildi. Hatta hikayeyi biz oyunun yarısına geldikten sonra oluşturduk. Açıkçası kısıtlı imkanlarla hikaye oluşturmak bana daha ilgi çekici geliyor. Öyle müthiş yaratıcı bir zekaya sahip olmadığım için eldeki materyale bakıp ona göre bir şeye yönelmek daha keyifli bir süreçti. Aslında orijinal konsepti ilk tasarlayan tasarımcımız bunu Uzay Polis’i konseptiyle hayal etmişti. Tabii sonradan işi başka bir şeye çevirdik. Çünkü uzaya bütçemiz yetmedi. :)

Umarım son haliyle eğlenceli ve keyifli bir hikaye deneyimi sunabilmişizdir.

Oyunun ana menüsünde Rogue Agent (Serseri Ajan) modu adında, henüz tıklanamayan bir seçenek görüyoruz. Bize bunun hakkında biraz bilgi vermeniz mümkün mü? Nasıl bir şey var aklınızda?

Aslında çok basit tanımıyla bir Rogue-Lite mod yapıyoruz. Her bölüm rastgele gelen düşmanları belli şekillerde dövüp, bazı geliştirmeler seçerek ilerlediğiniz, bossları alt etmeye çalışacağınız bir yapısı var. İşin eğlenceli kısmıysa o kadar rastgele ki bazı şeyler, biz bile test ederken yok artık bu nasıl denk geldi dedik. Özellikle hikayede karşılaştığınız bossların aynı anda üzerinize geldiği bazı anlar var. Eminim ki terletecektir bazı oyuncuları.

Bu modu en başta tasarlama isteğimizin sebebiyse hem oyunculara daha fazla keyifli saat sunabilmek hem de aksiyon tarafından keyif alan oyuncular için tekrar tekrar girip deneyebilecekleri bir oyun alanı oluşturmaktı.

Anomaly Agent tek seferlik bir oyun mu? Yoksa ileride Ajan 70’in başka maceralarını da görecek miyiz?

Hiçbir fikrimiz yok. :) Tamamen ilgiye bağlı değerlendirebileceğimiz bir durum olacak.

Kafanızda başka oyun fikirleri var mı peki? Anomaly Agent’la istediğiniz satış rakamına ulaşırsanız yeni oyunlar geliştirmeyi düşünüyor musunuz?

Yeni oyunlar geliştireceğiz, bazı fikirlerimiz var. Başarılı olsa da olmasa da en az bir oyun daha geliştirmek, öğrendiğimiz şeyleri bir sonraki projemize aktarmak istiyoruz.

Peki, artık oyun geliştiriciliğinin içine iyice girdiğinize göre bu sektörle ilgili düşüncelerinizde bir değişiklik oldu mu? Oyun geliştiriciliği dışarıdan görüldüğü kadar eğlenceli bir iş mi? Yoksa tahmin ettiğinizden daha zor ve stresli mi?

Kesinlikle deli işi. Manyaklık yani. Eğlenceli olmasına eğlenceli ama hayat karartacak kadar da zaman tüketen bir iş. Bunun yanında stres seviyesi de cabası. İşin en güzel olması gereken anı oyunu çıkarttığın anken onda bile rahat olamıyorsun. Oyun sevildi mi sevilmedi mi, hata çıktı mı çıkmadı mı stresiyle cebelleşiyorsun. Bu işin keyfini doruk noktasında yaşayacağımız gün gelecek mi merakla bekliyorum. :)

Konsollardan ne haber? Tahmini bir çıkış tarihi var mı ufukta?

24 Ocak’ta Steam ile aynı anda Xbox One, Xbox Series S ve X konsollarına geliyoruz. Switch versiyonu da 25 Ocak’ta yayınlanmış olacak. Playstation için elimizdeki geliştirici kit yok. Onu da bu sene içerisinde halledip PS4 ve PS5 için de çıkış yapacağız.

Son olarak… Heyecan var mı heyecan? :)

Bayılmama az kaldı. Ben ki stresle iyi baş ederim sanıyordum, hayatımda uzun bir aradan sonra ilk defa heyecandan bayılacak kıvama geldim. Ter atıyorum oturduğum yerde.

O kadar büyük heyecan var ki kelimelere dökmem için en az 100 farklı dünya klasiğini tekrar tekrar okuyup 5 yıl izbe bir dağ evine kapanıp edebi yönümü kuvvetlendirmem gerekiyor. Aksi takdirde asla kelimelere dökemem bu heyecanımı. :)

Sevgili Enis Kirazoğlu’na sorularımızı yanıtladığı için çok teşekkür ediyor, ona ve Furkan’a daha nice oyunlar ve başarılar diliyoruz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum