Röportaj - Blizzard'la Diablo 4'ü Konuştuk

Biz sorduk, onlar cevapladı

Hazır BlizzCon'a gitmişken Diablo 4 ile ilgili bir röportaj yapmamak olmazdı. Bir yandan sevgili Serpil Ulutürk, diğer yanda Luis Barriga ve John Mueller. Biz sorduk, onlar cevapladı :)

Serpil: Merhabalar. Önce bir kendinizi tanıtır mısınız?

Luis Barriga: Tabii ki. Ben oyun direktörü Luis Barriga.

John Mueller: Ben de sanat yönetmeni John Mueller.

- Teşekkürler. Öyleyse hikâyeyle başlayalım. Spoiler vermek istemeyeceğinizi biliyorum ama sormam gerek. Bizi Lilith’le tanıştırdınız. Nedir kendisinin rolü?

- Elbette spoiler vermek istemiyoruz ancak kendisiyle ilgili geçmişte neler gördüğümüzden bahsedebilirim. Lore içerisinde son derece anormal bir iblis Lilith, Sanctuary mitosunda insanlığın annesi olduğundan dolayı kompleks motivasyonlara sahip. Hakkındaki en ilginç şeylerden bir tanesi, güçlü kökenlerine, Mephisto, Lord of Hatred’ın kızı olmasına rağmen bu sonsuz çatışmanın içinde olmayı reddetmesi. Bu da onu işlenmesi çok çok ilginç bir karakter kılıyor ama Diablo IV’te yaşanacakları şimdilik gizemli tutmayı tercih ediyoruz.

- Diablo IV’ün III’e nazaran daha fazla ara sahnesi var gibi duruyor. Bizi daha sinematik bir tecrübenin beklediğini söyleyebilir miyiz?

- Evet, kesinlikle. Karakterlerimizi derinleştirmeye büyük zaman ayırdık ve demoyu oynadıysanız görmüş olabileceğiniz gibi oyun motoruyla hazırlanmış yakın çekim sahnelerimiz var, hikâyemizi detaylıca işlemek istiyoruz.

- Oyun açık dünya olacak, bunun tam olarak nasıl işleyeceğini tarif edebilir misiniz?

- Kısaca özetlemek gerekirse private şekilde işleyen, sadece sizin ve toplam 4 kişilik ekibinizin olduğu zindanlarımız var. Dışarıdaysa diğer oyuncularla karşılaşabiliyorsunuz ancak bunun yalnızlık hissinin ve Sanctuary’nin acımasızlığının önüne geçmemesine özen gösteriyoruz. Yani bütün oyuncuların sürekli bir arada olduğu bir yapı yok, bu bir DVO değil. Dünya boss’ları gibi genel etkinliklerdeyse daha fazla oyuncuyu bir araya getireceğiz elbette. Hikâyenin bu çok oyunculu yapıyla bozulmasından da endişe etmeyin çünkü hikâye çok büyük oranda sadece sizin ve ekibinizin tecrübe edeceği bir şekilde işleyecek.

- Bu açık dünya yapısında bir bölgeden diğer bölgeye yükleme ekranlarıyla karşılaşmadan mı geçiş yapacağız.

Evet. Görsellik ve içerik anlamında birbirinden çok farklı 5 bölgemiz var. Çöller, dağlar, bataklıklar, ormanlar, stepler… Bunlar birbirlerine direkt olarak bağlı, aralarında geçiş yaparken yükleme ekranı görmeyeceksiniz.

- Herkesi şaşırtan şeylerden biri bineklerdi. Diablo’da at binebilmek çok güzel olacak. Bundan biraz bahseder misiniz?

Oyunu geliştirirken hep Diablo’nun karanlık, gotik bir orta çağ havası bulunması gerektiğini konuştuk ve binek kadar orta çağ havası yaşatacak bir şey yok. “Knight” kelimesi bile “at binicisi” anlamına gelir aslen. O yüzden binekler bu geniş dünyada hızlı yol alabilmek için tam olarak doğru seçim gibi hissettirdi. Yine ışınlanma noktalarımız olacak elbette ancak bunların çok fazla olmasını istemedik yoksa dünya kopuk hissettirecekti. O yüzden mantıklı olan binek koymaktı. Bineğinizi kişiselleştirebileceğinizi de not edelim.


- Peki uçan binekler vesaireler de görebilecek miyiz?

Henüz kesin konuşmayalım ama Diablo IV’ün ayaklarının yere basmasını istiyoruz. O yüzden uçan büyülü binekler gibi high fantasy elementlerine uzak durmayı tercih ediyoruz.

- Rün sistemi geri geliyor. Bundan biraz söz edebilir misiniz? Gem’lere veda mı ediyoruz?

Gem’ler hakkında henüz bir şey söylemeyeyim. Rün konusundaysa Diablo II’den ilham aldık ama oradakinden biraz farklı işliyorlar. Eskiden gizli tarifler vardı, birleştirirdiniz ve bir eşya elde ederdiniz. Yeni sistemde rünler ikiye ayrılıyor: Trigger Rune ve Effect Rune. Bunları, yetenekleri, diğer eşyaları göz önüne alarak çılgın bir bilim adamı gibi birleştirebileceksiniz. Diablo’nın tadı istediğiniz build’i elde etmeye çalışırken, oyunu kafanızda yaşamaya başladığınızda çıkıyor ve bu sistem onu olanaklı kılıyor diye düşünüyoruz.

- PvP sisteminde söz edelim istiyorum biraz da. Nasıl işliyor?

Çok detaya girmek istemiyoruz henüz ancak haritada PvP bölgeleri olacak ve oyuncular buralarda birbirlerine meydan okuyabilecekler. Bu bölgeler azınlıktalar ve PvP’ye girmek istemeyen oyuncular buralara istemezlerse hiç uğramayabilirler.

- Diablo IV’ün dünyasını III’ünkine kıyaslamanız mümkün mü büyüklük olarak?

İkisi aslında çok farklı oyunlar, öyle bir kıyaslama yapmak pek mümkün değil ancak bugün burada oyuncuların deneyimlediği bölge Scosglen'in çok ama çok küçük bir kısmı ki Scosglen oyundaki 5 bölgenin sadece biri.

- İzlediğimiz sinematik video çok güzeldi gerçekten.

Blizzard’ın sinematik ekibi gerçekten inanılmaz. Her zaman yapılabilecek en üst düzey videoyu yapmaya çabalıyorlar ve bu sinematik de şu an için tepe noktaları diyebilirim. Biz de en az izleyiciler kadar hayran kaldık videoya.

- Oyunu bitirmenizin uzun zaman alacağını tahmin edebiliyorum ama sormak zorundayım, ne kadar sürecek?

Söylemesi zor, halen erken aşamalardayız. Ancak ne kadar süreceğinden çok bu ilk adımı oyunun sevenleriyle paylaşmanın ve geri bildirimler almanın bizim için ne kadar önemli olduğunu söylemek isteriz. İnsanların sevdiği şeyleri görüp “o zaman bunun üzerine daha çok eğilelim” demek, “burada hatalısınız” gibi geri bildirimleri görüp belki de o konuda yönümüzü değiştirmek… Bu bizim için gerçekten heyecan verici bir süreç.

- Pekâlâ, son sorum: Türkçe yerelleştirme yapma ihtimaliniz var mı?

Bu soruya yanıt verebilecek pozisyonda değiliz maalesef, o başka departmanların alabileceği bir karar. Şu an bu konuda bir duyurumuz yok demekle yetinmek durumundayız.

- Eklemek istediğiniz, benim atladığım bir şey var mı peki?

Oyunun aldığı olumlu tepki nedeniyle çok heyecanlı olduğumuzu söylemek isteriz. Serinin sevenleri çıldırdı, oyunun oynanabildiği stantta upuzun sıralar oluştu ve bu sıralar etkinlik boyunca hiç azalmadı. Diablo hayranlarının istediği oyunun bu olduğuna gerçekten inanıyoruz ve oyunu herkesle paylaşmak harika bir his.

- Teşekkür ediyorum o halde.

Biz teşekkür ederiz.

YORUMLAR
SevişenBoğa
5 Kasım 2019 16:01

Ama cidden D4'ün reveal sinematiği Blizz'in yaptığı en iyi sinematikti. İzlerken gözlerimi bile kırpamadım. Müzik, ses, görüntü her şey tam olması gerektiği gibiydi.

Exile
5 Kasım 2019 00:14

Keşke daha kötü sorular sorsaydınız: "Diablo 3 çok güzeldi, neden dördüncü oyunu bu kadar erken duyurdunuz?" veya "Town portal'ın rengini kişiselleştirebilecek miyiz?" falan gibi...

Blizzard yetkilileri ile röportaj imkanı bulup bu kadar kötü soru sormak gerçekten büyük başarı. Maalesef OGZ online ölüyor yavaş yavaş...

Parolamı Unuttum