Hem Red Faction’un, hem de Saints Row serisinin yapımcısı olan Volition’a ilginç bir soru soruldu. 2001 yılında Red Faction çıktığında, haritayı tümüyle değiştirebilme imkanını sunan Geo-Mod motoru, acaba Saints Row’a oturtulur mu? Baş yapımcılardan Jim Boone ne yazık ki “hayır” diyor.
VG247 ile görüşen Boone, şu anda böyle bir sistemin ne yazık ki mümkünatsız olduğunu söylüyor. Sihirli kavram, binaların sıklığı. Red Faction: Guerrilla ya da Armageddon’da sık binaların olmadığına dikkat çeken Boone, ancak bu şekilde sistemi çok sıkboğaz etmeden oyunu sunabilmişler. Yani benzer bir şey, ne yazık ki Saints Row evreninde mümkün değil.
Bu durumda kendilerine gelecek nesil soruluyor, Saints Row IV’ten sonra gelecek oyunların Geo-Mod’a sahip olup olamayacağı noktasında ise işler ilginçleşiyor. Çünkü bizlerin biraz küçümsediği, internet bağlantıları sebebiyle güvenmediği ‘bulut’ sistemi, Geo-Mod’un gelmesi için en önemli etken gibi.
Gerçi Boone uzman bir programcı olmadığı için net bir cevap veremiyor ama grafiklerin kalitesinde kısıtlamaya gitmenin Geo-Mod tercihinde zaruri olduğunu düşünüyormuş.
“Benzer bir oyunla yan yana getirdiğinizde, bizim binalarımız kötü gözüktüğünde oyuncu doğal olarak soracaktır.’Tamam, binalar yıkılıyor ama Saints Row neden bu kadar kötü görünüyor ki?’ diyeceklerdir.”
Anlayacağınız, Boone oyuncuların güzel görüntüleri, yeni oynanış mekaniklerine tercih edeceğine inanıyor. Biraz hüzünlü oldu sanki bu. O kadar yüzeysel miyiz ki biz Boone?