Oyunları oynarken acaba renkler gibi detaylara dikkat ediyor muydunuz?
Devamını okuSosyal medyada insanların nasıl da kolaylıkla saldırganlaşabildiği ve hiç tanımadığı, bilmediği insanlara bile rahatlıkla hakaret edebildikleri, insanları taciz edip rahatsızlık verebildikleri hepimizin malumu. Benzer bir durum bir Sega kullanıcısının başına gelmiş ve Sega da bu duruma kayıtsız kalmayarak hemen yasal yollara başvurmuş.
Sega tarafından yapılan açıklamada, çalışanlarından birini taciz eden bir sosyal medya kullanıcısına karşı yasal işlem yapıldığı belirtilirken, gelecekte benzer olayların yaşanması durumunda yasal yollara başvurmaya veya cezai işlemler uygulanmasına devam edecekleri konusunda da uyarıda bulunuluyor.
Sega, geçtiğimiz yıl bir “Tüketici Taciz Politikası”nı uygulamaya koymuştu. Bu bağlamda “uzun süredir çalışanlarımızdan birine karşı sosyal medyada aşırı iftira ve aşağılayıcı yorumlarda bulunan bir kişi hakkında yasal süreç işletildi” deniliyor.
Dava sürecinde söz konusu sosyal medya kullanıcısının "Sega çalışanına tazminat ödemeyi, iftira ve aşağılayıcı yorumları silmeyi ve gelecekte bu tür eylemlerden kaçınmayı" kabul etmesiyle bir anlaşmaya varılmış.
Açıklamaya “Taciz edici hiçbir davranışa tolerans göstermiyoruz ve tüm çalışanlarımıza saygı gösterilmesini sağlamak ve onların insan haklarını korumak amacıyla, herhangi bir davranışın kötü niyetli olduğuna karar verdiğimizde Müşteri Taciz Politikamıza dayalı olarak gerekli gördüğümüz önlemleri almaya devam edeceğiz" şeklinde devam ediliyor. Sonrasında da müşterilere taciz politikasını öğrenmeleri ve çalışanların onurunu zedeleyecek her türlü davranıştan kaçınmaları öneriliyor.
Bence gayet yerinde bir adım olmuş. Umuyorum bu tür davranışlar içerisine girenler için bir ders olur.
Afferin ulan Sega! Bak gözüme girdin ha! (Buradaki "ulan" kelimesi hakaret değil "sevgi" sözcüğü olarak kullanılmıştır. Bunu da açıklattırdın ya Sega, daha da bir şey demiyorum)