From Software'in geliştirdiği ve Activision'ın yayıncılığı üstlendiği Sekiro: Shadows Die Twice'ın iki milyondan fazla satması yalnızca on gün sürmüş. Bu bilgiyi Activision-Blizzard'ın yayınladığı yatırımcı raporu sayesinde öğrenmiş olduk.
Bir karşılaştırma yapacak olursak From Software'in son oyunu olan Dark Souls 3 iki ay içerisinde 500bini Asya, 1.5 milyonu Kuzey Amerika ve 1 milyonu Avrupa olmak üzere 3 milyon satmıştı. Yani 60 günde 3 milyondan, 10 gün içerisinde 2 milyona...
Bunda elbette Sekiro'nun reklam kampanyalarının rolü büyük, bu sayede oyun yalnızca Soulsborne serisini sevenlerin değil, çok daha fazla sayıda oyuncunun ilgisini çekti. Bir de zamanında "Souls oyunlarına göre daha kolay olacak" söylentileri de çıkınca bunun da satışlara bir miktar etki yaptığını düşünüyorum. Ancak oyunu satın alan şimdilik 2 milyon oyuncudan kaçının aradığını bulduğunu da merak etmiyor değilim, hele ki Souls serisi türü mekaniklere ve zorluğa alışık olmayan oyuncular pişman olmuş bile olabilir :) Kabaca bir baktığımda Steam'de oyunu kolay sonla bitiren oyuncuların sayısı %20 olarak görünüyor, ilk bossu indirmeyi başaranlar ise henmüz %65'te.
Bu arada merak edenler için Dark Souls bir buçuk yılda 2.5 milyon, Dark Souls 2 ise bir yılda 2.5 milyon satmıştı. Tabii bu sayılara Dark Souls Remastered ve sonradan çıkan diğer edisyonlar dahil değil.
Bir ekstra bilgi daha, Sekiro özel bir kopya koruma sistemi kullanmıyordu ve hatta çıkışından önce kırılmıştı. Buna rağmen oyunun satışları bundan hiç de etkilenmemiş gibi görünüyor, bu da From Software için son derece güzel bir haber. Elde ettikleri başarıyı sonuna kadar hak ediyorlar çünkü.