Shadow of Mordor'un Yayıncısı Warner Bros.'un Başı Dertte

FTC, Warner Bros'un kapısında dayandı

FTC (Federal Ticaret Komisyonu), Warner Bros. Interactive Entertainment'ın Shadow of Mordor hakkında olumlu incelemeler yapması için birçok YouTuber'a para verdiği, bu işi yapan birçok insanın da bu işi yapmak için para aldığını yeterince belirtmediği gerekçesiyle bir soruşturma başlattı.

Birçok yayıncı firmanın yakında çıkacak oyunları için PewDiePie gibi isimlerle çalıştığı ve bu isimlerin de "sponsorluk" çerçevesinde videolar hazırladıkları bir gerçek. Uzun süredir bu iş yapılsa da, ilk defa bu konuda bir soruşturma başlatıldı. 2014'te Shadow of Mordor piyasaya sürülmeden gerçekleştiği belirtilen olay çerçevesinde, Warner Bros.'un reklamcılık ajansı Plaid Social Labs'ın birçok isme binlerce dolar verdiği, fakat bu isimlerin belirtilen koşulları yerine getirmediği öne sürüldü. 

Bu konuda "belirtilen koşullar" oldukça önemli. FTC'e göre bu tür sponsorlu videolarda, bu videoların sponsorlu olduğunun açık ve net bir şekilde belirtilmesi zorunlu. Birçok YouTube videosunda ise bu açıklamanın aşağıdaki kısımlarda olması nedeniyle, açıklamayı görmek için "daha fazla göster" kısmına tıklanması gerekli ve bu belirtilen formata uymuyor. İşte bütün problem de burada başladı ve YouTube'un en popüler oyun kanalı PewDiePie olduğu için, en çok adı geçen isim de PewDiePie oldu.

Son birkaç gündür birçok yayın kuruluşu, bu konudaki haberlerin başlığında PewDiePie'ın ismini kullandığı için, ünlü YouTuber da bu konuya cevap niteliğinde bir video yayımladı. PewDiePie'ın savunması, kendisinin söz edilen Shadow of Mordor videosunun açıklamasında "o videonun bir sponsorluk videosu olduğunu" belirtmiş olması. Üstelik PewDiePie'a göre YouTube, 2015'ten sonra bu tür sponsorluk videoları hakkında bir kural değişikliğine gitti ve PewDiePie da o günden beri her videonun başında videonun sponsorluk videosu olduğunu açıklamış durumda.

10 Ağustos'a kadar yürütülecek soruşturma kapsamında, Warner Bros.'un para verdiği isimleri ve bu isimlerin hazırladıkları videoları kontrol edip etmediği, videolarda "sponsorluk" kısmının ne şekilde belirtildiği ve Warner Bros.'un kurallara uyup uymadığı soruşturulacak, incelenecek.

Soruşturma sonunda ne gibi bir sonuç çıkar pek bilemiyorum, fakat bana göre bu "sponsorluk" işinin ve bu işin nasıl uygulanıldığının peşine düşülmesi oldukça hoş. Ünlü kanal sahiplerinin bu tür sponsorlu video hazırlamalarına hiçbir lafım yok, fakat bu videoların diğer videolardan da bariz bir şekilde ayrılması gerektiğini düşünüyorum. İşte buradaki "bariz" kısmı nasıl olmalı, orasını soruşturma sonunda öğrenebileceğiz.

Yukarıda bahsi geçen, PewDiePie'ın konuya cevabı niteliğindeki videoyu da şöyle paylaşayım:

 

YORUMLAR
Parolamı Unuttum