Kült oyun serisi Resident Evil'ın başındaki isim olan Shinji Mikami, korku türünde devam oyunu yapmanın büyük bir problem olduğunu söylüyor. Bunun en büyük sebebi de, oyuna aksiyonun girmeye başlamasıymış.
Mikami, devam oyunları yapıldıkça düşman çeşitliliği ve korkutucu faktörün azaldığını, bu sorunu aşabilmek için de aksiyon sahneleri ve mekaniklerinin oyunlara dahil edildiğini anlatıyor. Bu noktada da, oyunun korku öğeleri hızlıca düşüşe geçiyormuş.
İşte bu da, Mikami'nin The Evil Within' i yapmaya karar veriş sebeplerinden birisi. Tabi yeni neslin teknolojik imkanları da yine başka bir sebep. Artık korkuyu, oyuncuya daha öznel hissettirebileceklerine inanıyor Mikami.
"Artık, farklı animasyonları bir arada tutup duruma göre seçim yapabiliriz. Böylece farklı zaman ve yerlerde farklı animasyonlar görebiliriz."
Bu tür ufak değişiklikler dışında, Mikami'nin derdi sıfırdan yaratılan oynanış mekanikleri falan değil. Tümüyle korku/hayatta kalma türünün köklerine dönebilmenin peşinde. O sade, katıksız, saf korkuyu tekrar gün yüzüne çıkartmak istiyor.
Tango Gameworks tarafından hazırlanan ve Bethesda tarafından dağıtılacak olan The Evil Within 2014 içinde Xbox 360, Xbox One, PS3, PS4 ve PC için çıkacak. Ama Mikami bu, yatak altları için de bir sürüm çıkartabilir.