Sid Meier, 'Bugün Olsa Civilization'ı Yapamazdım' Diyor

İyi ki bugün olmamış

Civilization bence video oyun tarihinin en önemli isimlerinden, mihenk taşlarından biri. Sıra tabanlı strateji türünün atası kabul edilen 1991 tarihli Sid Meier's Civilization, benim de Amiga'da en çok oynadığım oyunların başında geliyordu ve o zamandan kalan disketlerime de hala gözüm gibi bakıyorum :)

Ancak Sid Meier'in The Independent'a verdiği röportajdan anlıyoruz ki bu oyun tam da olması gereken zamanda çıkmış. Çünkü Sid Meier bugün böyle bir oyun yapmak için fırsat bulabileceğinden bile emin olmadığını, yapsa bile aynı başarıya ulaşacağını düşünmediğini söylemiş.

"Bugün olsa Civilization'ı yapabileceğimi hiç sanmıyorum. Hatta oynayacağımdan bile emin değilim. Zamanın ruhuna hiç uymuyor. Oyuncudan çok şey istiyor ve çözmesi de zaman alıyor. Neler olup bittiğini anlamak için oyunu bir kez oynamış olmanız gerekiyor. Oyuna zaman harcamaya istekli olmalısınız, günümüzde oyuncuların çoğu buna yanaşmıyor"

Meier, Civilization'ın zamanı için mükemmel bir oyun olduğunu söylüyor. Örneğin oyunu iki sene önce yaratsa dört renkli bir oyun olacağını ve çok sığ olması gerekeceğini de eklemiş Meier.

Üstadın söylediklerine katılmamak elde değil, özellikle de günümüz oyuncularının kendilerinden çok şey talep eden oyunlara bakışı konusunda. Bunun örneklerini adventure oyunlarında da görüyoruz, Secret of the Monkey Island bugün, aynı şekilde yayınlanmış olsa böyle bir efsane olur muydu mesela? Oynanışı günümüze uyarlayan özellikler olmasa, yine kelime arayüzü üzerinden oynasak mesela? Artık insanlar bir bulmacada takılınca birkaç saat kafa patlatmak yerine hemen çözüm videosu açıp geçiyorlar sonuçta :) Oyuncularla birlikte oyun kültürü de değişiyor. İyi ki Sid Meier tam zamanında, tam da Civilization gibi bir şaheser yaratmış.

YORUMLAR
sSnake
9 Eylül 2020 18:02

Bence bundaki bir etki de günümüzde çok sayıda oyun çıkışının gerçekleşmesi ve oyun oynamak için çok fazla sayıda platform mevcut. İnternet, sosyal medya ve video oyun yayın platformları da bir oyuncunun dikkatini kolayca dağıtabilecek etkenler. Dediğiniz gibi eskiden dur Youtube'tan açıp şu bölüm nasıl geçiliyor deme lüksü yoktu oyuncularda. Anca takip ettiği bir derginin hile kodları paylaşmasını umabilirdi veya oyuna ait rehber kitapçıklarını satın alırdı ki bunlar bir oyuncunun lüksüydü.

Parolamı Unuttum