Not: Bu yazı daha önce Oyungezer dergisinin Şubat 2017 sayısında yayınlanmıştır. Yazan: Emre Sümer
Tek bir hatanın bile ölüm getireceğini haykıran, çeliğin çeliğe çarpma sesleri doldurur geceyi. Öyle süslü hareketlerin olmadığı, kanlı bir ölüm-kalım tiyatrosudur bu, ölesiye de gerçekçidir. Samuray eğer dikkat etmezse katananın önce kendisini keseceğini iyi bilir. Bir an olsun unutan, çeliğin ve ölümün soğukluğu ile tanışır. Ölen hasmı sedir sedye içinde sessizce götürülürken aynı uğursuz sessizlikte izler hayatta kalan. Hayret vericidir... Yaşam da bir göz kırpma süresi kadardır, ölüm de...
SAMURAI SHODOWN II
|
Aduketlerin havalarda uçuştuğu, rakiplerinin omuriliklerinin söküldüğü, şekilli dövüşçülerin alay edercesine kapıştığı dövüş oyunlarının yağdığı yıllarda girişte bahsettiğim eşsiz hissiyatı verebildiği için ünlü olmuştur Samurai Shodown II. Öyle ardı ardına özel hareketler ve yüksek kombolar yapamazsınız. Dövüş yavaş ilerler, önemli olan rakibinizin bir anlık açığını yakalayabilmektir. Zira kimi zaman uzun süre çarpışan silahların sesleri duyulur sadece. Ne zaman en çabuk bir saplama hamlesi, ne zaman rakibinizi salam gibi dilimleyecek bir kesme hamlesi yapmanız gerektiğini iyi bilmeniz gerekir.
İşte rakibinizin açığını yakaladığınız anda da vurduğunuz darbenin kudretini iliklerinize kadar hissedersiniz. Gür bir kesme sesi rakibinizin acı dolu sesine karışır. Rakip darbenin etkisiyle savrulur, can barından koca bir dilim, hatta kimi zaman da canının tamamını kaybeder. İşte Samurai Shodown II’yi de eşsiz kılan hissiyat tam olarak budur, tabii aynısı size tattırılmadığı sürece.
|Kılıç, kılıçtan üstündür.
Bu yaşam ve ölüm arasındaki ince çizgide geçen oynanışı, feodal Japonya’nın bağrından kopup gelen müzikleri, harika karakterleri ve sabra dayalı oynanışı yüzünden her zaman serinin en iyisi olarak görmüşümdür SS2’yi. Gerçi bu şekilde düşünen tek kişi de ben değilim, zira SNK’nın o altın yıllarının da en iyi temsilcilerinden biri olarak kabul edilir hep. Fakat en güzel tarafı da üzerinden ne kadar zaman geçerse geçsin sunduğu kalitenin hiç eskimemesidir.
E yıllanmış sake dediğin de böyle olur zaten...
Ben Samurai Shodown 2’yi birkaç kez de olsa atari salonunda oynama şansına eriştim ama en çok zamanımı da PS2’deki toplama paketi Samurai Shodown Anthology’de geçirdim. Bunun haricinde Neo-Geo CD, Neo Geo Pocket Color, PlayStation, PC, Neo Geo X, iOS ve Android platformlarına da çıktı oyun. Emülasyon yöntemlerini dışarıda bırakırsak şu an oynamak için en ideal yöntem Steam'de de bulunan Samurai Shodown Neogeo Collection gibi duruyor.
Neden Efsane Oldu?
HARİKA KARAKTERLER
Karizmatik Haohmaru, onun haşin rakibi Genjuro, kadınların hayran olduğu veremli Ukyo, ninjalığın şahı Hattori Hanzo, Fransız eskrimci Charlotte ve çok daha fazlası! Keşke her oyunda böylesine güzel bir karakter bolluğu olsa da seçmekte zorlansak…
TAKTİKSEL DÖVÜŞ
Oyunun temeli kombolara ve özel hareketlere değil, ağır tempolu bir taktiksel oynanışa dayanır. Rakibin açığını bulmak ve bulmaya çalışırken de garda dikkat etmek gerekir. Kılıç kullanımı içeren bir dövüş için de en ideal sistem bu bence.
YÜKSEK ZORLUK
Oyunun kendisini oynamanın kolay olmadığı kadar yapay zekânın zorluğu da fenadır. En düşük zorlukta bile çok dövüş oyununun en yüksek ayarından daha fazla zorlar. Bu zorluk zaman zaman çıldırtsa da verdiği galibiyet hissi de bir o kadar muazzamdır.
MÜZİKLER
Oyunun konseptine uygun olarak müzikleri feodal Japonya’ya uygun şekildedir. Dönemin tane tane çalan telli çalgıları, ruhu titreten Japon flütleri ve fonda “Youuuuuaaaa” diye bağıran Kabuki sanatçıları dövüşün gerginliğini çok güzel yansıtır.
ÖLÜMCÜL DÖVÜŞLER
Rakibinizin canı az kaldığında ona büyük bir kesme darbesi indirmeyi başarırsanız önce hasmınızdan kan fışkırdığını, sonra da dilimlenmiş salam gibi yavaşça kestiğiniz hizadan bölündüğü görürsünüz. Ardından cesedi bir sedye ile sessizce taşınır... Ürkütücü!
TARİHSEL KARAKTERLER
Oyunun karakterleri dönemin gerçek savaşçılarını temsil eder. Efsane samuray Miyamoto Musashi’yi Haohmaru ve onun gene efsane rakibi Sasaki Kojiro’yu Ukyo temsil eder, hatta Yagyu Jubei ve Ninja ustası Hanzo Hattori bizzat oyunda yer alır.
RAGE BARI
Karakteriniz (ya da rakibiniz) okkalı bir darbe aldığında tam anlamıyla bir öfke patlaması yaşar ve barı tükenene kadar Rage moduna girer. Bu bar süresince yaptığınız vuruşlar da rakibinizin yeddi ceddini sarsacak niteliktedir. Verdiği hissiyat da muazzamdır.
SERİNİN EN İYİSİ
İlk Samurai Shodown oyunu da çok beğenilmesine rağmen ikincisi kalitesini daha da yukarı taşımıştır. Ben de dâhil olmak üzere pek çok kişi için de serinin onca oyunu arasından en iyi kabul edilir hâlâ. SNK’nın altın döneminin en büyük temsilcilerinden biridir.