Square Enix'in başkanı Yosuke Matsuda, yatırımcılara seslendiği yıllık raporunda Crystal Dynamics'in Marvel's Avengers için yanlış stüdyo seçimi olduğunu, stüdyonun servis oyunları modelindeki tecrübesizliğin böyle bir başarısızlığa yol açtığını belirtti.
Matsuda, Square Enix'in oyunun hayal kırıklığı yaratan performansından ders çıkarması gerektiğini, geliştirici stüdyoları yeteneklerine ve ilgi alanlarına uyacak oyun tasarımlarıyla eşleştirmenin son derece önemli olduğunu söyledi.
Crystal Dynamics daha önce tek kişilik Tomb Raider oyunlarıyla öne çıkmış bir stüdyo ve kendisini bir anda bir servis oyunu geliştirken buldu. Neyseki şimdi Xbox Game Studios ile birlikte Perfect Dark üzerinde çalışıyor da özüne dönebilecek.
Matsuda 2019 yılında verdiği bir röportajda Crystal Dynamics'in Marvel’s Avengers'e son derece uygun olduğunu düşündüğünü söylemişti. "Crystal aksiyon macera türünde oyunlar geliştiren bir stüdyo. Bu yüzden Marvel ile birlikte Avengers oyunu yapmak için iyi bir seçim olduklarını düşündüm, sonuçta bu da aksiyon tabanlı bir oyun olacaktı" demiş Matsuda.
Demek ki sadece oyunun türü değil, gelir modeli de stüdyo seçiminde önemliymiş.
Crystal milleti nasıl soyacağı konusunda tecrübesizdi demek istemiş. Adamların oyun kültürü bu değilki yapamadılar. Ver Ea denen kan emiciye bak nasıl para süzüyor milletten.