Google'ın mühendislikten sorumlu başkan yardımcısı Madj Bakar, Edge dergisine verdiği röportajda Google Stadia'nın bir veya iki yıl içerisinde oyun oynanışı bakımından masaüstü bilgisayarlara ve diğer donanımlara üstünlük sağlayacağını iddia etti. Bakar, makine öğrenimi teknolojileri sayesinde Stadia'nın bulut üzerinde olsa da oyunlarda daha iyi tepki süresi sunacağını ve ne kadar güçlü olursa olsun bilgisayar ve konsollardan daha hızlı çalışacağını söylüyor.
Hatta bunun nasıl gerçekleşeceğini de 'negatif gecikme' (negative latency) sözüyle izah ediyor.
Buna göre Stadia meydana gelecek gecikmeyi tahmin ederek bir tampon yaratacak ve bu sayede oyuncular kendi taraflarında bu gecikmeyi yaşamayacaklar bile. Bakar bunu da Stadia'nın bir sonraki basacağınız düğmeyi, bir sonraki yapacağınız hamleyi tahmin ederek yapacağını söylüyor.
Doğru okudunuz. Makine öğrenimi yoluyla Stadia aslında gecikme anlarında sanki oyunu sizin yerinize oynamış gibi olacak. Bu makine öğreniminin ne kadar başarılı bir sonuç vereceğini elbette sonradan göreceğiz, ancak bir oyunda yapacağım hamleyi kendim yaptım sandığım halde bunun Stadia tarafından gerçekleştirilmiş olmasını istemem. Hele bir de hamlemi doğru tahmin edemediyse o zaman işler iyice tuhaflaşacak demektir.
Genelde yayın servisleri gecikmeyi azaltma için çözünürlük düşürme yöntemini tercih ediyorlar, bakalım Stadia'nın bu 'devrimci' düşüncesi ne kadar verimli olacak?
O dediği gazoz ağacı. Tutmaz burlarda. :D