Oyun dünyasının en büyük dağıtıcılarından olan Take-Two'nun patronu Strauss Zelnick, premium oyunların yeni 70 dolarlık fiyatlarının oyuncuları etkilemediğini paylaştı. Geçtiğimiz günlerde düzenlenen mali toplantıda konuya değinen CEO, fiyatların satışları etkilemediğini söyledi.
Zelnick ve Take-Two'nun araştırmalarına göre şu anda tüketici piyasasında ilginç bir "tasarruf" dönemi başlamış durumda. Zelnick, ekibinin bulgularından bahsederken tüketicinin yalnızca "gerçekten istediği ve değer biçtiği" ürünlere ve hizmetlere yönelerek tasarruf yapmaya çalıştığını dile getiriyor.
Bu bağlamda tüketici, ilgisini çeken fakat büyük bir iş olmayan yapımlara eskisinden daha soğuk davranıyor. Tabii ki bu durum, her ne kadar Zelnick "bizi etkilemiyor" dese de, Take-Two'yu da etkilemiş gibi görünüyor. Özellikle Marvel's Midnight Suns'ın kısa sürede indirim sürecine giriş yapması bu durumun en iyi göstergesi.
Yöneticinin ifadelerine göre stüdyolar üzerinde bu nedenden ötürü "fiyatlardan bağımsız" bir baskı var. Zelnick ilerleyen günlerde bu durumun değişeceğine olan inançlarını da açıklamış.
Tabii ki bu durum, bizim gibi döviz krizi yaşayan ülkeler için büyük bir problem...
Elden Ring'in indirime bile girmeden kapış kapış gitmesini açıklayabilir belki bu teori.