Imperial March'ı verin damardan
Devamını okuGeçtiğimiz günlerde yayınlanan bir rapor, Epic Games Store'un son iki yıldır kar edemediğini ortaya koymuştu. Epic, 2019 yılında EGS'de 181 milyon, 2020 yılında ise 273 milyon dolar zarar etmişti.
Epic, dijital satış mağazasının 2023'te kar etmeye başlamasını umuyor ama bu da iyimser bir senaryo. Dahası, Epic'in yaptığı exclusive anlaşmalar da parasal anlamda firmaya pek bir getiri sağlamamış durumda.
Tüm bu sayılara rağmen Epic Games CEO'su Tim Sweeney durumdan bir hayli memnun ve Epic Games Store'un yüz milyonlarca dolar kaybı olmasını umursamıyor. Sweeney, son iki yıldır ortaya çıkan zararın ve bundan sonraki dönemde yine karşılaşacakları zarar rakamlarının bir yatırım olduğunu, mağazanın kaybettiği miktarın başarılı bir geleceğin temellerini atmak anlamına geldiğini söylüyor.
"Bunun para kaybetmek olduğunu düşünebilirsiniz, ama gelecek için karlı bir iş kurmak üzere şimdi harcama yapmak, yatırım denen kelimenin tam anlamı. İster fabrika, ister mağaza, ister oyun yapın; bunun anlamı değişmiyor". diyor Sweeney.
Epic Games, Fortnite ve Unreal Engine yoluyla çok ciddi paralar kazanıyor, dolayısıyla Epic Games Store'un zarar etmesini kolayca karşılayabilecek maddi güce sahipler. Verdikleri ücretsiz oyunlar, exclusive anlaşmalar, indirim kampanyaları derken Epic Games Store'un önemli bir yüzdeye ulaşmasını da sağlamış durumdalar ve ileriki yıllarda bunun kar olarak geri döneceğine de inanıyorlar.
Bu tür "zararlar" hesaplanmış kayıplardır. Bir bakkal dükkanı açsan bile müşteri ağağı alışana kadar zararla kapattığın süreç olur ve bu süreç çeşitli faktörlere dayalı olarak değişkenlik gösterir. Müşteri ayağını alıştımak için de cebinden ödeyip karsız satış, promosyonlar vs ile müşteri kazanmaya kasarsın önce. Nice büyük global markaların ekonomik tarhiçelerine bakın aynı şeyi görürsünüz, yani Epic'e özgü bir durum değil işin doğasında olan bir gerçek.