10 da yetmez 100 tane...
Devamını okuBirkaç gün önce ülkemizin internetini ilgilendiren bir kriz yaşandı. Uydunet ve Superonline'ın AKK/AKN'yi kaldıracağı ve bunun yerine eski kotalı interneti getireceği iddia ediliyordu. Nitekim yarı yarıya böyle de oldu. Uydunet kotalı internete 1 Mayıs 2017 itibari ile geçiş yaptı. Bununla birlikte Superonline bir süre sessiz kaldıktan sonra haklarında çıkan iddiaların asılsız olduğunu ve belgelerin de sahte olduğunu söyledi.
Turkcell Superonline'dan konuyla ilgili yapılan açıklamayı hemen aşağıda bulabilirsiniz Oyungezerler. Açıklamada kısaca Turkcell Superonline, sızan görsellerin gerçek olmadığını ve böyle bir çalışmaları olmadığını belirtilmiş. Bununla birlikte bu süreç içerisinde 10'dan fazla müşteri hizmetleri temsilcisi, iki genel müdür ve iki de Turkcell Superonline yetkili abonelik sağlayıcısıyla görüştüm. Hatta deneme amaçlı abonelik başvurusu bile yaptım.
Abonelik başvurusu denemem sırasında şu an için tarife seçemeyeceğimi ve en kısa sürede genel merkezden birinin benimle iletişime geçip bilgilendirme yapacağını söylediler. Aynı zamanda müşteri hizmetleri temsilcisine kotalı tarifeler hakkında net şekilde "Böyle bir tarife çalışmanız var mı? Eğer böyle olacaksa abone olmaktan vazgeçeceğim." dediğimde "Evet, böyle bir çalışmamız var ancak 5 Mayıs'a kadar netlik kazanmayacak. İsterseniz sizi daha iyi bilgilendirmesi için genel merkezimize yönlendireyim." şeklinde bir yanıt aldım. Olur da böyle bir konuşma yaşanmadı diyecek bir yetkili çıkarsa diye kayıtlara bakılması için notlarımı da aşağı düşeyim. Superonline müşteri hizmetleri ile 1 Mayıs 2017, 11:53 - 12:03 saatleri arasında yaptım bu görüşmeyi. Kayıtları eminim kendilerinde de mevcuttur.
Superonline'ın açıklaması;
"Bilindiği üzere Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), 1 Mayıs 2017 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere AKK’ya tabi olan tüm internet (Fiber ve xDSL) paketlerinde değişikliğe gidilmesine karar vermiştir. BTK’nın bu kararında, AKK geçildikten sonra dahi internet kullanıcılarının minimum veri indirme hızlarının, bulundukları *tarifeye/pakete göre kademeli olarak belirleneceği ifade edilmiştir.
Turkcell olarak sunduğumuz paketlerimizde, sosyal medya ve internetteki haberlerde yer aldığı gibi BTK’nın yeni mevzuatına göre belirlenen hız kademeleri geçildikten sonra tüketilen her 1 GB için ekstra ücret talep edilmesi şeklinde bir karar ya da uygulama bulunmamaktadır.
Ayrıca hem Fiber hem xDSL’de 02.00-08.00 saatleri arasında gerçekleştirilen internet kullanımları AKK’ya dahil edilmeyecek ve söz konusu zaman dilimlerinde AKK’nın aşılıp aşılmadığına bakılmaksızın AKK kullanımları sonrası hız kısıtları uygulanmayacaktır.
AKK hakkında yapılan tüm işlemler Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu kararlarıyla sınırlıdır. Operatörlerin bu konu hakkında herhangi bir tasarruf yetkisi bulunmadığı gibi özellikle Turkcell’in müşteri memnuniyet prensipleri gereğince mevcut müşterilerimizin kontratlarında yer alan şartları kötüleştirecek bir davranışta bulunmamız söz konusu olamaz.
Mevcut fiber tarifelerimiz ise aynen geçerliliğini korumaktadır. Kotasız (limitsiz) internet kullanmak isteyen müşterilerimizin interneti Turkcell fiber kalitesinde deneyimleyebilmesi için 1 Mayıs itibarıyla mevcut tarifelerimize ek olarak fiber Platin paketleri kullanıma sunduk. 25 mbps’lik giriş paketimizi daha rahat satın alınabilir kılmak için de 89 TL olarak fiyatlandırdık.
Özellikle belirtmek isteriz ki kamuoyunda oluşan yanlış algının aksine AKK noktası geçildikten sonra yapılan veri tüketimleri için faturaya ek bir ödeme yansıtılmamaktadır.
Müşterilerimizin Turkcell kampanyaları hakkında sadece Turkcell tarafından yapılan açıklamalara itibar etmelerini; mevcut, satışta olan tarife ve kampanyalarımızı web sitemiz turkcell.com.tr’den takip etmelerini önemle rica ederiz.
Kamuoyunun doğru bilgilendirilmesi için açıklamamız bilgilerinize sunulmuştur.
Saygılarımızla,
Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş"