Son dönemde oyunlarında hep açık dünya sistemleri tercih eden Ubisoft, bu konuda tutkusu olan bir firmaymış aslında. Sürekli lanse edilen Watch_Dogs, The Division, Assassin's Creed IV: Black Flag ya da The Crew gibi oyunlarda bu stili devam ettiren firmadan Julian Gerighty, bu işin topunu başkalarına atıyor.
Açık dünya mevzusunu firmanın oyunlarında genel bir yapı taşı olarak sunanlar aslında CEO Yves Guillemot ve yaratıcı departman şefi Serge Hascoet'miş.
Gerighty'ye göre, Ubisoft'un açık dünya oyunlarla ilgili kendince uyguladığı bu trend, diğer firmalara, hatta konsol üreticilerinin kendilerine bile sıçrayabilirmiş. Bu zamanda insanlara yaşayan, nefes alan koca bir dünya sunarken bir kısmını sunup kalanına engel koymayı "üzücü" olarak nitelendiriyor.
Yüklemesiz, kesinti olmaksızın devam eden World of Warcraft gibi açık dünyalar Gerighty'ye göre gelecekmiş. Bugün, hala parçalı haritalar kabul görürken onun fikri, yakın gelecekte artık bunu kabul etmeyeceğimiz. Gitti güzelim set tasarımı haritalar. Vay ki ne vah. Gerçi benim favorim açık dünya oyunlar olduğu için, 'Bastır Ubisoft!'