Wolfenstein Serisi Hakkında Bilmeniz Gereken 10 Şey

B.J.'in bitmek bilmeyen Nazi öldürme macerası.

Oyun dünyasına hem teknolojik anlamda hem de oyun türü FPS açısından yön vermiş, bugün 36 yaşında olan Wolfenstein serisinin son oyunu Wolfenstein II: The New Colossus’un şerefine bu harika yapım hakkında bilmediğiniz detayları sizin için derleyelim dedik bence iyi de ettik.

Dilerseniz Wolfenstein’i Ziyaret Edebilirsiniz

Evet edebilirsiniz, ama aklınızda Nazilerin çılgın deneylerini ve planlarını yaptığı korkunç bir kale canlanmasın. Gerçek Wolfenstein Bavyera’daki bir taş dizisinden başka bir şey değil. Ama işin ilginç tarafı görüntüsü kurt sürüsüne benzediği için Wolfenstein adı verilen yerin antik zamanlarda Almanlar tarafından kurban adamak için kullanılmış olması. Öyle ya da böyle kan akmış bir yer…

Apple 2’de Çıkan Castle of Wolfenstein: Serinin Asıl Babası!

Silas Warner tarafından yazılan ve Muse Software tarafından Apple 2 için üretilen Castle of Wolfenstein 1981 yılında yani benim doğduğum zamanda piyasaya sürülmüştü. Oyunda hapisten kaçan bir mahkûmu canlandırıyorduk. Yolumuza çıkan önemli savaş planlarını çalmaya çalıştığımız oyun “Gizlilik” türüne liderlik eden yapımlardandı. Sıktığımız mermilerin sayısına dikkat ediyor, gardiyanlardan namlu mesafesinden mermi çalıyor, anahtar buluyor ve kapıları açıyor hatta düşman kılığına dahi girebiliyorduk. Oyunun 1984’te çıkan devam yapımına rüşvet verme hatta öldürdüğümüz düşmanların cesetlerini taşıma dahi eklenmişti!

DOOM’un Yapımcılarının Yıldızlaştığı İlk Oyun

Evet Commander Keen’le çok sağlam satış rakamları yakalamış olsalar da John Carmack ve John Romero’nun başını çektiği id Software’in ilk en büyük başarısı Wolfenstein 3D olmuştu. Severek oynadıkları Castle Wolfenstein’dan esinlenerek hazırladıkları Wolfenstein 3D’nin ilk ismi olarak The Fourth Reich, Adolph’s Bane, Luger’s Run ve Castle Hasselhoff gibi absürd fikirler türetildi. Fakat Castle of Wolfenstein’in yayıncısı Muse battıktan sonra isim hakkının boşa çıktığını fark ettiklerinde isim Wolfenstein 3D oldu. Asıl oyunun yapımcısı Silas Warner sonradan yeni oyunun hayranı olduğunu ve isim konusunda kırgın olmadığını belirtti.

Blazkowicz Ailesi Dünyayı Hep Kurtarıyor!

Eğer B.J Blazkowicz yani Wolfenstein serisinin kahramanı, Nazilerin korkulu rüyası nam-ı diğer Terror Billy olmasaydı Mars’ı istila eden şeytanlara karşı bizi savunacak biri olmayacaktı. Neden mi? Çünkü Wolfenstein’in 2009’da iOS için çıkan RPG oyununda William Blazkowicz’in Mars’ta iblislerle savaşan Stan Blazkowicz’in büyük büyük büyük babası olduğunu görüyorduk.

Blazkowicz’in Soyu Bütün id Oyunlarında!

İd Software’in başarılarla dolu tarihindeki ilk adımları olan Commander Keen adlı platform oyunlarının kahramanı Billy Blaze’in asıl soyadının Blazkowicz olduğunu ve sekiz yaşındaki uzaylılara karşı savaşan bu çocuğun William Blazkowicz’in torunu olduğunu biliyor muydunuz?

Wolfenstein: The New Order Çok Ağacı Heba Etti!

Wolfenstein: The New Order’in yapım öncesi hazırlıklarında oynanacak her bölüm ayrı ayrı yazıldı. Bu dökümanlar oynanış tasarımcıları, sanatçılar, animasyoncular ve programcıların bölümleri hazırlaması için bütün bilgileri içeriyordu ve toplamda 187.000 kelimeden oluşuyordu. Ortalama bir romanın 80.000 kelimeden oluştuğunu düşünürseniz bir oyun için gayet büyük bir rakam.

Wolfenstein 3D İlk Olarak Gizlilik Tabanlı Bir Oyun Olarak Hazırlandı

Wolfenstein 3D’nin Castle of Wolfenstein’dan esinlendiğini ve bu oyunda gizlilik öğelerinin bulunduğunu söylemiştim. Wolfenstein 3D hakkında beyin fırtınası yaparken id Software’in aklında yeni oyunlarını gizlilik üzerine kurmak vardı. Askerlerin arkasına gizlice sokulup öldürecek, hatta cesetlerini saklayabilecektik. Fakat yapımcılar ve özellikle John Romero ortalıkta koşup, ateş ederek Nazi öldürmenin daha eğlenceli olduğunu düşündükleri için gizlilik fikri tamamen terk edildi.

Wolfenstein 3D’nin Giriş Ekranındaki Müziği Seviyor muydunuz? Bir Daha Düşünün

Doğrusu Wolfenstein 3D oynarken giriş ekranındaki müziği hep sevmişimdir ta ki gerçeği öğrenene kadar. Çalan parçanın asıl ismi “Horst Wessel Lied” yani kendileri Nazilerin resmi parti marşı oluyorlar. Nazi sembollerinin kullanılması bir yana oyun çıktığında Almanların en çok kızdığı nokta giriş ekranındaki Nazi marşıymış.

Romero ve Carmack’ın Çılgın Fikirleri Bitmiyor

Wolfenstein 3D Episode 3’te çalan parçalardan birinde mors alfabesi kodları duyarsınız. Bu öylesine koyulmuş bir senkron değildir. Eğer mors alfabesini biliyorsanız şunu söylüyor;
Büyük Kötü Kurt’a
Kırmızı Başlıklı Küçük Kız’dan
Hitler’i Hakla.
Görevi 24 saat içinde bitir. Tamam.

id Software Wolfenstein 3D’yi Rekor Bir Sürede Bitirdi

Yapımcılarına genç yaşta milyonlarca dolar kazandıran Wolfenstein 3D komik denebilecek bir sürede, 3 ayda bitirildi ve her bölümün dizaynı yaklaşık bir günlerini aldı. Bunun en önemli nedeni programlama dehası John Carmack’ın müthiş zekasıydı. Bugün kullanılan 3D teknolojilerinin temellerini Carmack Wolfenstein 3D’yi hazırlarken atmıştı ve yaptıkları programlama teknolojisinde çığır açmıştı.

Başa dön
YORUMLAR
Parolamı Unuttum