Xbox, son marka tanıtım filmi için sinema dünyasının en ünlü yönetmenlerinden David Fincher ile iş birliği yaptı.
“Wake Up” (Uyan) adlı reklam filmi Seven ve Fight Club gibi kült filmlerin yönetmeni olan David Fincher tarafından yönetilmiş. Filmde, bir ofis işçisinin monoton hayatına sıkışıp kalmış Horatio adında bir farenin hikayesi anlatılıyor.
Bu kısa film Horatio’nun diğer birçok tükenmiş fare gibi her sabah dev bir egzersiz çarkında koşarak güne başlamasıyla açılıyor. Ancak güne sağlıkla başlamak bile Horatio'nun sıradan ve sıkıcı masa başı işinin ağırlığını hafifletmeye yetmiyor.
Günün sonunda ise Horatio evine dönüp Xbox’ını açıyor ve arkadaşlarıyla oyun oynamaya başlıyor. Xbox, bu anı "ihtiyaç duyduğu eğlence dozunun, onu her zaman olduğu insana dönüştürmesi" olarak tanımlamış. Yani reklam oyun oynamanın sadece eğlenceli değil, aynı zamanda insanı gerçek hayattan uzaklaştırıp rahatlatan bir kaçış alanı olduğuna da sağlam bir vurgu yapmış diyebiliriz.
Xbox oyunları gündelik hayatın sıradanlığından bir kaçış olarak kullanan ilk marka değil. Nintendo'nun The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom için hazırladığı reklamını hatırlayve sıradan bir adamın gerçek dünyadaki yorgunluğunu gösteren duygusal reklam filmini de unutmamak lazım.

















Ama ben gerçek hayattan uzaklaşmak istediğimde herkes beni hayal âleminde yaşamakla suçlamıştı :(