Oyun dünyasında baskın oyun motorlarına aşinayız artık.
Bir tarafta EA ve Ubisoft’un kendi bünyelerinde geliştirdikleri oyun motorları, diğer tarafta birçok geliştiricinin kullanımına açık olan Unity, CryEngine ve Unreal Engine 4 gibi bilinenler dışında birçok farklı seçenek de var. Şimdi bu gruba bir yenisi daha ekleniyor, o da Silicon Studios’un grafik motoru Mizuchi.
Ama Mizuchi, yanında YEBIS 3 ve Paradox ile bir bütün gibi gözüküyor. Tam detayları ortada olmasa da, bu detaylar GDC 2015’te ortaya çıkacak. Mizuchi işin render kısmını üstlenirken YEBIS 3 post-effects ile görselliği tamamlıyor. Şu anda Bandai Namco’nun ve PC’deki free-to-play Rise of Incarnates’te kullanılan motor kendisini etkinlikte bir nebze daha kanıtlamanın peşinde gibi görünüyor. Son olarak Paradox ise C# temelinde çalışan açık kaynak kodlu bir motor.
Bu üç sistemin nasıl koordine çalıştığı ya da meraklı oyun geliştiricilerine ne şekilde sunulacağının detaylarını ise 2-6 Mart arasında GDC’de görürüz diye tahmin ediyoruz.
















