Serinin geçmişine detaylı bir bakış
Devamını okuZamanında The Ascent’i öyle keyifle oynamıştım ki dergimizdeki incelemeye “İkinci Görüş”le müdahil olmadan edememiştim. “Cyber Heist’in çıkacağını duyduğumda heyecandan yerimde duramadım” demek isterdim ama yalan olurdu. Oyun çıkalı aylar olmuş ben daha yeni vakit ayırabildim. Çok fazla zaman harcamadım ama giden saatlere de yanmıyor değilim ne yazık ki.
Cyber Heist, The Ascent’in muhteşem dünyasına, oynanışına, sistemlerine hiç bir şey katmıyor. Ha ana oyunu oynarken, kafa kafaya çarpışayım, beyzbol sopasıyla düşmanların suratlarını yamultayım diye hayıflandıysanız Cyber Heist size en azından bu imkanı veriyor. Sanıyorum oyun geliştiricileri, The Ascent oyuncularının “moarrrr” çığlıklarına yanıt verebilmek için Cyber Heist’ı çıkardılar. Sonuçta oyuna bir yenilik getirmediğinizde bir kaç skin, bir kaç farklı renk tonu ekleyip, bir de ana oyunun o birbirine örümcek ağı gibi bağlı dünyasından apayrı ufacık bir bölge eklediğinde al sana DLC oluyor. Oyunu daha fazla gömmek istemiyorum çünkü sorun bu DLC’de değil de benim beklentimde de olabilir. Sonuçta bu bir genişleme paketi değil, sadece DLC ama net şekilde parasını hak etmediğini söyleyebilirim.
Cyber Heist’e ulaşabilmek için ana oyunu tamamlamış olmalısınız. Eğer ana oyunu bitirdiniz, New Game + a başladınız ve eski kayıt dosyalarınızı saklamadıysanız kocaman bir “geçmiş olsun” geliyor size. Cyber Heist sadece ana hikayesi tamamlanmış oyun seanslarında aktif hale geliyor. Burada zaten bir sıkıntı var ama o sıkıntının neden tercih edildiğini DLC’ye başlayınca anlıyorsunuz ki o daha da büyük sıkıntı. Hayvani karakterlerinizi bile dize getirebilecek Souls vari boss’lar bu 2-3 saatlik macerada sizi bekliyor. Yani oyunun zor olması hiç problem değil ama sırf zor olsun diye zor olması problem. Sanki Neon Giant bu DLC’nin uzunluğunun çok da kayda değer olmadığının farkındaymış da bu zor boss fight’larla süreyi uzatmaya çalışmış gibi.
Oyunun yeni bölgesi Dark Playground yeni hiç bir sunmuyor. Aynı silahlar, aynı geliştirmeler, yetenek seviye limitiniz hala 20. Yani karakter build’inizi ana oyunda tamamladıysanız burada kazandığınız yetenek puanlarını gereksiz gördüğünüz yerlere yatırmaktan başka çareniz yok. Silahlar da daha fazla geliştirilemiyor. Sadece oyun sizi boss’a göre farklı silahları da geliştirmeye itebiliyor. Yani DLC için bulunan parlak fikirlerden biri gibi bu da.
Başta da söylediğim gibi oyunun tek gerçek yeniliği “melee” silahlar gibi duruyor. Onlar da ne kadar kullanışlı tartışılır. Millet deli gibi üzerinize mermi yağdırırken kimseye beyzbol sopasıyla vurasınız gelmiyor açıkçası. Bir de hala çözülemeyen teknik problemler var ki cidden akıl alır gibi değil. Hadi zaten tamamlanmış bir oyuna AMD FSR entegre edip biz AMD’cilerin de Ray Trace’ten 10-20 karelere düşmeden faydalanmasını sağlamalarını beklemiyordum. Ama oyuna girerken 3-5 kare / saniyeye düşen görüntü hızının hala yerli yerinde durduğunu görmek; uzak bir bölgeye giderken oyun içi navigasyon yardımının sizi ısrarla yanlış yerlere götürmesini tecrübe etmek çok da beklediğim bir şey değildi.
The Ascent bana göre gizli kalmış cevherlerden biri halen daha. Eğer oyuna şimdi başlamış olsaydım belki Cyber Heist’i oynamak isteyebilirdim. Ama o zaman bile saçma sapan zorluk artışları belki de DLC’yi bitirmeden oyunu rafa kaldırmama sebep olabilirdi. Umarım Cyber Heist, The Ascent’in ilk ve son DLC’si olur ve Neon Giant ilk oyundan edindiği deneyimi tamamen yeni bir Ascent’e aktarmaya başlar.
Başlıklar
Umarım Cyber Heist, The Ascent’in ilk ve son DLC’si olur ve Neon Giant ilk oyundan edindiği deneyimi tamamen yeni bir Ascent’e aktarmaya başlar.
- Daha fazla The Ascent
- Fiyatı oldukça makul
- Oyuna hiç bir yenilik katmıyor
- DLC göz açıp kapayıncaya kadar bitiyor
- Zorluk seviyesi manasızca ayarlanmış