Bir yılı daha acısıyla tatlısıyla geride bırakmaya hazırlandığımız bugünlerde, geriye dönüp son 1 yıl içerisinde oyun severleri hayal kırıklığına uğratan oyunlara da bir göz atalım dedik. 2018’de de ağızımızın tadını kaçıranlar vardı elbet. Ama 2019 da bu yönden bir önceki yılı aratmayacak bir performans sergiledi; Anthem ile başlayan furya Breakpoint ile bambaşka bir boyut kazandı, WWE ile de bizi gülme krizlerine soktu :) Bakalım bizim radarımıza hangi oyunlar takılmış:
Crackdown 3
Xbox One için çıkan Xbox 360 oyunu…
Crackdown 3 için aslında sonuç en baştan belliydi, sadece kabullenmek istemiyorduk. Sonuçta yılan hikayesine dönen bir yapım süreci, çıkış tarihinin sürekli ertelenmesi, duyuru ile oyunun çıkışı arasında neredeyse bir jenerasyon geçmesi ve daha pek çok gerekçe bu sonuca işaret ediyordu. Duyurusunda büyük bir iddiayla ortaya çıkmıştı. Pek çok konsolun gücünden istifade edilerek oyunda olabildiğince gerçekçi bir yıkım fiziği uygulanacağı iddia ediliyordu. Sonuçta vaatler yalan, yıkımın altında kalan da Crackdown 3 oldu.
Anthem
BioWare’in EA ile imtihanı…
İlk duyurulduğu zamanlardan itibaren bir tereddüt sarmıştı içimizi. Bir yandan “BioWare yahu, bugüne kadar yüzümüzü güldürdü, bu sefer de üzmez herhalde bizleri” diye aklımızdan geçiriyorduk. Ama öte yandan da rota değişikliği canımızı sıkıyor, bu ‘çevrimiçi çok oyunculu oyun’ meselesinden kıllanıyorduk. Korktuğumuz başımıza geldi ve yılın ilk büyük (belki de en büyük) hayal kırıklığı olarak kayıtlara girdi Anthem. Oyunda güzel olan şeyler vardı elbette, mesela javelinle göklerde süzülmek gibi. Ama görev sistemi, hikayesi ve diğer pek çok detayıyla can sıkıcı olmayı başardı; BioWare ve bizler için acı bir tecrübe oldu. Bunun ardındaki nedenleri okudukça, oyunun geliştirilme sürecine dair bilgiler edindikçe de bu tablonun aslında ne kadar kaçınılmaz bir sonuç olduğunu öğrenmiş olduk. Sonuçta EA bir işe ne kadar müdahil oluyorsa risk o kadar büyüyormuş, bu oyunla bir kez daha teyit edildi!
Left Alive
Yıldızlar karması takım oyununda zayıf mı kaldı?
Left Alive, çıkışından önce sık sık haberlere konu olan bir yapımdı. Geliştirici ekip içerisinde Toshifumi Nabeshima, Yoji Shinkawa ve Takayuki Yanase gibi dikkat çeken isimler vardı; Front Mission ile aynı evrende geçiyordu. Haliyle bir beklenti oluşuyordu. Ama sonuç hiç de beklendiği gibi olmadı. Zaten oyunun çıkmasına yakın paylaşılan videolar bir miktar şüphe doğurmuştu; oyunun bir önceki nesil grafiklerine sahip olduğu yönünde eleştiriler dillendirilmeye başlanmıştı. Çıktıktan sonra da tabloda bir değişiklik olmadı, eleştiriler kaldığı yerden devam etti. Oyun, hafızalarımızda yer edebilecek şeyler sunmak konusunda başarılı bir performans sergileyemedi. Sonuç olarak bu yıl beklenip de beklendiği gibi gelmeyenler arasına adını yazdırdı.
Generation Zero
Bir bilene danışsaydınız keşke…
Kişisel hayal kırıklıklarım listesinde de yeri olan bir oyun Generation Zero. Öyle devrim yapacak, oyun dünyasını değiştirecek veya en azından hafızalara kazınacak bir oyun olmasını beklemiyordum zaten. Buna rağmen beklentilerin altında kalmayı başarabildi. Oyunun incelemesinde uzun uzun bahsetmiştim zaten, o yüzden burada detaylara girmiyorum. Şu kadarını söylemekle yetineyim. Normalde gayet ilgi çekici olabilecek bir tema; tekrara düşen tasarım tercihleri, hikaye anlatımındaki sorunlar ve diğer aksaklıklarla birleşince oyun deneyimimiz baltalanıyor, ortada tatsız tuzsuz bir şey kalıyordu.
Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint
Kedi her zaman ciğer yemez!
Breakpoint ile ilgili söylenmesi gerekeni aslında Ubisoft söyledi. İtiraf niteliğinde bir açıklama eşliğinde önümüzdeki yılın ilk aylarında çıkacak oyunlarını bir süre erteleme yoluna gittiler. Gerekçe Breakpoint’in beklentilerin çok gerisinde bir performans sergilemesiydi ve bunun nedeninin de ‘sürekli aynı oyunu yapmak, oyunculara yeni bir şeyler sunmamak’ olduğu kanaatine varmışlardı. Doğru söze ne denir?
WWE 2K20
Glitch’lerin efendisi…
Açıkçası inceleme işi bana kaldığında üzülsem mi sevinsem mi bilemedim :) Bir yandan gülüp eğlenecek malzeme gelmişti işte. Öte yandan bir noktadan sonra can sıkıcı bir hal alması da kuvvetle muhtemeldi. İçerik yönünden, sunulan modlar açısından gayet dolu bir oyun vardı karşımızda. Ama bug’lar, glitch’ler havada uçuşuyordu. Bir önceki oyuna göre grafik kalitesinin düşmesi de cabasıydı. Nitekim oyun ile ilgili geyikler internette aldı yürüdü, bir salgına dönüştü. Bizler de kayıtlarımıza güldürürken düşündüren bir vaka olarak not ettik :)
Bu yılın ilk akla gelen hayal kırıklıkları böyle. Sizleri sukut-u hayale uğratan başka oyunlar varsa, onları da yorumlarda paylaşın, bakalım bu yılın göze en çok batan oyunu hangisi olmuş...
fallout 76 olmayan liste liste değildir
O geçen sene çıkmıştı