Ubisoft, son yıllarda bir yandan beğeniyle karşılanan hamleler yapıyor (bkz. Assassin's Creed serisindeki değişim), bir yandan da birbirinin kopyası veya amaçsız oyunlar çıkardığı eleştirilerinin hedefine oturmayı başarıyor (bkz Far Cry, Watch Dogs, Ghost Recon serileri). Eleştirilerin dozu artınca ve özellikle de Ghost Recon Breakpoint’in çıkışının ardından karşılaştıkları tabloyu göz önünde bulundurunca, oyunlarına daha yenilikçi yaklaşmak için birçok projeyi ertelemeye karar verdiler.
- 2022’de Beklediklerimiz: Microsoft Oyunları
- 2022'de Beklediklerimiz: Metroidvania Oyunları
- 2022’de Beklediklerimiz: PlayStation Oyunları
- 2022'de Beklediklerimiz: Soulslike Oyunlar
- 2022'de Beklediklerimiz: Korku Oyunları
Bu kararın üzerinden 1 yılı aşkın bir süre geçti, 2022’yle birlikte artık bu oyunların da yavaş yavaş çıkış yapmalarını bekliyoruz. Ama halen emin olamıyoruz, çünkü listedeki oyunların bazılarından uzun süredir hiç ses seda yok. Biz yine de paylaşalım, bakalım kaç tanesini göreceğiz.
2022'de Beklediklerimiz dosyasında yayınladığımız tüm listeleri toplu olarak şuradan görebilirsiniz.
Rocksmith+
Listede önümüzdeki aylarda çıkış yapma ihtimali en yüksek oyun bu olabilir. Yine de acaba çıkacaklar mı listemize girmesine engel değil bu durum. Çünkü 6 ay kadar önce çıkış fragmanı yayınlanmış, ama çıkamamış bir oyundan bahsediyoruz :) Ne oldu da ertelemeye ihtiyaç duydular acaba? Yaptıkları açıklamada kapalı betada oyunculardan gelen geri dönüşleri dikkate aldıklarını söylüyorlar. Umarım öyledir ve önümüzdeki aylarda Rocksmith severlere güzel bir deneyim yaşatırlar.
The Settlers
Çıkış yapması ihtimali yüksek olanlardan bir diğeri de The Settlers serisinin yeni oyun. Anno 1800 ile ritmini yakaladı Ubisoft, strateji serilerinin de ne kadar ilgi çektiğini bir kez daha hatırladılar. Dolayısıyla ellerindeki bir diğer seriyi, The Settlers’ı da yeniden canlandırmak istemeleri şaşırtıcı olmasa gerek. Buradaki tek sıkıntı, önce 2020’de çıkacağı ilan edilip de sonra süresiz bir şekilde ertelenmesi ve o günden beri de oyun hakkında pek bir şey paylaşılmaması. Neyse ki, Ocak ayında oyuna dair yeni haberler paylaşacaklarını ilan ettiler. O haberler arasında çıkış tarihi de yer alır mı, ne dersiniz?
Prince of Persia The Sands of Time Remake
Prince of Persia, vaktinde çok sevdiğim serilerden birisiydi. Gel zaman git zaman, Ubisoft bu serinin içerisinde yepyeni bir marka çıkardı, sonra o marka o kadar popüler oldu ki, bir daha dönüp de Prince of Persia’ya bakmak ihtiyacı duymadılar. Yıllar boyunca seriye yeni bir oyun yapılması için bekleyip duran takipçileri, en sonunda o beklenen duyuru gelecek mi derken, bir baktılar ki, yeni oyun değil bir yeniden yapım geliyormuş. Hiç yoktan iyidir diye düşünüp, bunu da sinelerine basmaya hazırlardı ama bu yeniden yapım sürecinde de sorun çıktı. Bir kere çok deneyimsiz bir ekibe teslim edilmişti bu iş, haliyle sıkıntılı bir geliştirme süreci söz konusu oldu. Paylaşılan ilk video çok tepki çekince, Ubisoft, oyunu ertelemeye karar verdi. Erteleye erteleye de belirsiz bir tarihe attı. Artık bu sene içerisinde kendisini görmeyi umuyoruz. Tabii esas beklediğimiz yepyeni bir Prince of Persia oyunu, gelir mi gelmez mi, orasını bilemem.
Skull & Bones
Ubisoft, oyunlarında tutan bir özellik, bir mekanik oldu mu onun üzerine düşmeye, bıktırana kadar suyunu çıkarmaya bayılıyor malum; bakınız kule açma mekaniği. İşte Skull & Bones da Assassin's Creed IV: Black Flag’teki deniz savaşları hoşlarına gidince, “O zaman biz bundan bir şeyler yapalım, sinekten yağ çıkaralım” diyerek yola çıktıkları bir oyun. Hatta başlangıçta bir ek paket olarak tasarlanıyor, sonra bunu bir yan oyun yapalım diyorlar ve en sonunda da şimdiki haline, bağımsız bir oyun projesine dönüşüyor. Dönüşüyor dönüşmesine de bir türlü çıkmak bilmiyor. Ubisoft bundan yıllarca önce bu oyunu fuarlarda gösterdi, hatta göstermekle yetinmeyip oynattı katılımcılara. Ama o günden beri ses seda yok. Hatta hiç var olmamış gibi davranıyorlar niyeyse. Öte yandan da “Coming Soon” demekten geri durmuyorlar, bu ne perhiz bu ne lahana turşusu :)
Aslında bu oyunun yaşadığı sıkıntılar hakkında bazı tahminlerim var. Bir kere, 9 yıldır geliştirilen bir oyundan bahsediyoruz. Bu kadar uzun süreli geliştirilen bir oyunun teknik yönden dönemin gerisinde kalması, bu nedenle de projede bir yenilemeye gidilmesine ihtiyaç duyulması kuvvetle muhtemel. İkincisi, sadece gemi savaşları yapılan bir oyun görmek, en azından oyuncuların bir kısmını hayal kırıklığına uğratmıştı; bu haliyle korsanlık tecrübesini tam olarak yansıttığını söylemek güç. Dolayısıyla bu beklentileri de karşılamak gerek. Bir de Sea of Thieves meselesi var tabii; Ubisoft Skull&Bones’u çıkarana kadar, gemiyi kapan Karayipler’i geçti :)
Her şeye rağmen, Ubisoft bizi şaşırtsa ve şöyle güzel bir korsanlık oyunuyla 2022’yi şenlendirse ne güzel olur.
Beyond Good & Evil 2
İşte bu listenin belki de en umutsuz vakası. İlk oyun, öyle çok büyük oyuncu sayılarına ulaşmadı belki ama kendisinden bahsettiren, hafızalarda yer eden bir oyun olmuştu. Ubisoft, oyunun hayran kitlesine bakıp bir potansiyel görünce, 2. oyunu yapmaya karar verdi. Karar verdiler vermesine de o ilk oyunun havasını korumak yerine çok farklı yollara sapmak niyetinde olduklarını gördük. Sürekli online olma gerekliliği, co-op oynanış gibi neden ihtiyaç duyulduğu anlaşılmayan özellikler akıllarda soru işaretleri oluşturmadı değil hani. Ama bunları bir kenara koyacak ve iyimser yaklaşacak olsak bile oyunun geliştirme sürecinin çok da sağlıklı ilerlemediği ortada.
İkinci oyuna dair ilk işaretler 2008 yılında, resmi duyuru 2017’de geldi. Ama bu kadar uzun süredir geliştirilmekte olmasına rağmen halen çıkış yapabilecek noktaya ulaşamaması düşündürücü. Bunda en büyük etken projenin bir türlü istikrarı yakalayamaması. 2008’de başlandığında bir devam oyunu olarak düşünülürken, 2017’deki duyurunun ardından ilk oyunun öncesini anlatan bir hikayesi olacağını öğrendik. Bu tür büyük değişiklikler de haliyle süreci başa sarıyor. Bunun üzerine geçtiğimiz yıl oyunun yönetmeni Michel Ancel’in de hakkındaki iddialar nedeniyle Ubisoft’tan ayrılmak zorunda kalması ve dolayısıyla projeyle bağının kopması eklenince, tablo pek de parlak görünmüyor.
Yine de Ubisoft’un bu projeye bu kadar zaman ve kaynak ayırdığını göz önünde bulundurarak, oyunu çıkarmak için ellerinden geleni yapacaklarını tahmin ediyorum. Umarım yaşanan bütün sorunlara rağmen, iyi bir Beyond Good & Evil oyunu sunmayı başarırlar ve buradan da güzel bir seri çıkmış olur.