"Tatlım senin rengin sinema ışığıyla uymuyor, seni baştan yaratacağız."
Devamını okuActivision Blizzard'ın yatırımcılarına açıkladığı kazanç raporu beklentilerinin de üstünde sonuçlarla karşımıza çıktı. Özellikle de Call of Duty serisinin geçen yılı bile geride bırakması ilgi çekici bir detay, bunun da pandemide insanların oyun oynamaya daha fazla vakit ayırıyor olmasından kaynaklı olduğu düşünülüyor.
Activision Blizzard, 30 Eylül itibariyle sona eren üçüncü çeyrekte tam tamına 1.95 milyar dolar gelir beyan etti. Geçen sene aynı dönemdeki gelirin 1.28 milyar dolar olduğunu düşünürsek yaklaşık %38 civarında inanılmaz bir artış söz konusu.
Firmanın CEO'su Bobby Kotick, bu raporlar üzerine tam yıl sonuçlarında da beklentilerini yükselttiklerini söylüyor.
Bu gelirin 1.2 milyar doları, oyun içinde harcanan paralardan geliyor. Yani buna mikro ödemeler, ek içerikler, DLC'ler dahil diyebiliriz. Bu da neden mikro ödemelerden vazgeçilemediğinin en büyük kanıtlarından aslında. Bu gelirin yaklaşık 530 milyon doları ise King oyunlarından (Candy Crush gibi) gelmiş.
Yaklaşık 2 milyar dolarlık bu gelirin platformlara göre dağılımı ise %34 Konsol, %26 PC, %34 Mobil ve Ticari Ürünler, %4 ise Espor ve diğerleri şeklinde.
Activision Blizzard Call of Duty, World of Warcraft ve Candy Crush markalarının bu yıl sonuna kadar 1'er milyar dolar geliri geçmesini beklediklerini de açıkladı.