Adjust, Türkiye'deki mobil uygulama trendlerini değerlendirdiği araştırmasının sonuçlarını paylaştı.
Türkiye'nin mobil uygulama pazarının dikkat çekici ölçüde büyümeye devam ettiğini belirten Adjust, buna örnek olarak kullanıcıların 2022'de mobil uygulamalara 690 milyon dolar harcamalarına rağmen bu miktarın 2023'te ciddi bir büyümeyle 910 milyon dolara çıkmış olmasını göstermiş.
Özellikle oyun uygulamaları konusunda dikkat çekici sonuçlar paylaşmış Adjust.
2023'ün 4. çeyreği ile 2024'ün ilk çeyreği karşılaştırıldığında tüm dünyada oyun kurulum sayıları %1 azalırken, Türkiye'de %6 artış görülmüş. Benzer biçimde oyun oturumları tüm dünyada çeyrekten çeyreğe %6 artarken, Türkiye'de bu artış oranı %16 olarak gerçekleşmiş.
Özellikle de aile oyunları 2024 1. çeyrekte önceki yıla göre %110 daha fazla kurulum sayısına sahip olurken, oyun oturumu sayısı da %377 gibi inanılmaz bir artış yakalamış. Aile oyunlarını yıllık %121 artışla strateji oyunları takip ediyor.
2023 yılında tüm oyun kurulumlarına baktığımızda ise türler olarak en yüksek oran aksiyonda, %19. Onu %13'le hypercasual, %12 ile bulmaca, %10 ile spor türleri takip ediyor. Her ne kadar hypercasual kurulum oranı %13 olsa da, bunun tüm oyun oturumlarındaki payı sadece %3. Bu da hypercasual geliştiricilerin oyunun parasallaştırma sürecini uzatmak adına oyuncuların oyuna dönmesini sağlayabilecek özellikler kullanmalarını ya da sıradaki oyunlarına çabucak çapraz-reklam yaparak geçiş sağlamaları gerektiğini gösteriyor.
'Retention', bir oyunu bugün oynamaya başlayan kullanıcıların % kaçının daha sonraki günlerde de oynamaya devam ettiğini gösteren bir metrik. Türkiye'deki mobil oyunlar da 2024'e oldukça sağlıklı retention değerleriyle başlamışlar, 1. Gün'de %26 oldukça iyi bir değer ve dünya ortalamasıyla da benzer düzeyde. Bu değer 7. günde %9'a, 14.günde %5'e, 30. günde ise %3'e düşüyor. Bu değerler dünya ve MENAT ortalamalarının altında kalmış.
Ancak oturum sürelerine baktığımızda Türkiye'deki mobil oyuncuların dünya ve bölge ortalamalarının üzerinde ortalamalara sahip olduğunu görüyoruz. Bu da Türkiye'deki oyuncuların oyunlara daha fazla bağlılık gösterdiklerini ve bunun da daha yüksek parasallaştırma potansiyeli anlamına geldiğini belirtmiş Adjust.
Eğer siz de bir mobil oyun geliştiricisiyseniz veya bu konulara ilgi duyuyorsanız Adjust raporunu indirip inceleyebilirsiniz.