Assetto Corsa EVO - Erken Erişim İnceleme

Bu yolun sonu güzel yere çıkar ama yol uzun

NOT: Bu inceleme, oyunun 0.1.3 versiyonuna göre yapılmıştır.

Steam'in Erken Erişim kavramına bir tanımlama yapması gerek artık. Sırf oyuncuların paralarını erkenden alabilmek için, vaat ettiklerini bile karşılayamayan oyunlar tüketici haklarına aykırı her şeyden önce. "Önden para" talebi için Kickstarter diye bir oluşum var zaten, ama Steam Erken Erişim'i de bu amaçla kullanan oyun sayısı giderek arttı. Maalesef Assetto Corsa EVO da onlardan biri.

Assetto Corsa serisinin üçüncü oyunu EVO, aslen 2014'teki ilk oyunun devamı niteliği taşıdığı ve Competizione'ye göre daha geniş bir kitleye hitap ettiği için meraklı gözlerle takip edilmeye başlandı ilk duyurulduğundan bu yana. Malum, Competizione sadece GT arabaları ve pist yarışları içerdiği için kitlesi daha ciddi insanlardan oluşuyor. 2014 AC ise özellikle mod desteği sayesinde bugün bile aktif kullanıcısı olan bir oyun. Eh tabii bu da geliştirici KUNOS Simulazioni için bir fırsat demek. İşte bu yüzden EVO diye bir oyun var.

Competizione gibi EVO da Erken Erişim ile karşımıza çıktı ve aynı Competizione'nin ilk gün yaşadıklarını EVO da yaşıyor. Arayüz sorunları, online/offline dertleri, kaydolmayan ayarlar, tanımlanamayan direksiyon ayarları vs. EVO'nun durumu hiç iyi değil şu anda. Alelacele bir şekilde oyun fuarında gösterilmeye sunulan bir teknoloji demosu hissi var her şeyiyle. 

O kadar eksik ki mesela arayüz tasarımlarını yapmaya uğraşmamışlar bile. Sadece ilk buldukları fontları yapıştırıp geçmişler. Ya da mesela her araba için ayrı ayrı kamera ayarı yapmak zorunda kalıyorsunuz. Profiliniz hiçbir türlü kaydolmuyor. Bu inceleme yazılırken sadece offline modda çalışıyordu, dolayısıyla vaat ettikleri Special Event'leri, XP, rank, araba alma/satma gibi şeyleri yapmak mümkün değil.

Hal böyleyken yapacağınız şeyler inanılmaz kısıtlı. 20 araba ve 5 pistten birini seçip ya pratik ya da AI'ya karşı yarış yapmak tek eğlenceniz oluyor. Hah bir de yapay zeka kötü :) Arkadan pıt diye vurmalar, omuz atarak virajı dönmeler falan bu da keyifli değil. Dolayısıyla şu an oyunu alırsanız çok kısa süre sonra "Bu bi pişsin hele" diyip kenara koyacaksınız. 

Ama neyse ki, neyse ki (bilinçli olarak ikinci kez kullanıyorum) araba sürüş dinamikleri çok iyi. KUNOS Simulazioni çok iyi bildiği şeyi çok iyi yapmaya devam etmiş ve AC EVO'da en çok vakit geçireceğimiz kısmı kurtarmış. Mazda MX-5'ten Mercedes-AMG GT2'ye, Lancia Delta HF Integrale Evoluzione'den Porsche 911 GT3 Cup'a kadar farklı kategorileri daha şimdiden oyuna koymuş. Bunun en büyük avantajı herkesin seveceği en az bir araba bulabilecek olması. 

Competizione'nin en büyük sorunu erişilebilirlikti. En "kolay" denilecek GT3 araçlarına bile alışması çok zor, üstelik rekabetçi olabilmek için setup da yapmanız lazım. Camber, toe, lastik sıcaklıkları vs. mesai isteyen bir eylem. EVO'da bu kadar kargaşa yaşanmadan, arkadaşlarla sakin sakin Abarth sürebilmek beni heyecanlandırdı açıkçası. İşte keşke online özelliklerle gelseydi en azından somut verilerle konuşabilseydik. Alacağın olsun KUNOS Simulazioni.

Oyundaki tek GT3, Porsche 911 GT3 Cup ile Competizione'de ona en yakın eşleneceğini, varsayılan ayarlarla sırsasıyla sürerek ne kadar fark olduğunu da karşılaştırmaya çalıştım. EVO bariz bir şekilde daha kolay bir oyun. Arkadan kaymaları daha kolay kontrol edebiliyorsunuz, gaza daha agresif bir şekilde oturabiliyorsunuz gibi. AMA unutmamak lazım ki iş rekabetçi tarafa geldiğinde, setup'ları agresif hale getirmek zorunda kaldığınızda EVO da zorlaşabilir. Ve zaten öyle kontrolcüyle, klavyeyle falan oynanacak bir oyun değil. Oynayan oynuyor tabii ama ben onlardan değilim.

Grafik anlamında büyük bir değişiklik görmedim açıkçası. Competizione hala çok güzel gözüken bir oyun, açıkçası üstüne bir şey koymaya da gerek yok. Yüksek sistem istemesin, stabil çalışsın yeter diye düşünüyordur zaten birçok yarışsever.

Neticede inşa ettikleri temel çok sağlam ama daha ortada sadece temel var, bunun birinci katı, ikinci katı, çatısı, alçısı, sıvası, boyası  falan ev olabilmesi için çok işi var. Açıkladıkları yol haritasında sene sonunda tam sürüme geçmeyi planladıklarını ve her ay düzenli güncelleme alacağımızı söylüyorlar ama bana açıkçası inandırıcı gelmiyor. Tabii, çalışanları günde 12 saat çalıştırmazlarsa...

ARTILAR

  • Araba sürüş tatmin edici
  • Farklı kategorilerdeki araç çeşitliliği

EKSİLER

  • Türlü türlü bug'lar
  • Online'ın düzgün çalışmaması
  • Doğru düzgün hiçbir şeyin kaydedilmemesi

SON KARAR: Erken yol alacağım derken gaza fazla oturup boşa spin atan bir araba gibi şu an Assetto Corsa. Elbet hedefine ulaşacak ama zaman gerekiyor bunun için.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum