Hollow Knight: Silksong'un 4 Eylül'de yayınlanacağı duyurulunca ona yakın tarihe konumlanmış olan oyunların çıkış tarihleri bir bir kaydırılmaya başlanmıştı. Özellikle indie oyunlar için görünürlük çok önemli, Silksong gibi büyük bir ilgiyle beklenen bir oyunla yakın zamanda çıkacak oyunların pek konuşulmayacağını ya da radardan kaçacağını tahmin etmek güç değil.
Ama Atari ne yaptı, tüm zamanların en etkili oyunlarından biri olarak gösterilen 1980 yapımı aksiyon-macera oyunu Adventure'ın modern reboot hali Adventure of Samsara'yı 4 Eylül'de yayınlamaya katat verdi.
Yani diğer türdeki oyunlar bile Silksong'dan kaçarken bir metroidvania'yı son zamanların en çok beklenen metroidvania oyunuyla aynı güne koyma konusunda kim ısrar etti merak ediyorum.
Bu kararını sonucu SteamDB verilerinde çok net görünüyor. Çıktığı günden beri Adventure of Samsara'nın erişebildiği maksimum eş zamanlı oyuncu sayısı sadece 12. Son 24 saatte sadece 7, şu satırları yazdığım sırada ise 2 oyuncu oynuyor bu oyunu. SteamDB'nin hesaplarına göre de oyunu satın alan oyuncu sayısı 200 ile 400 arasında.
Adventure of Samsara, PC'ye ek olarak PS5, PS4, Xbox Series X/S, Xbox One ve Nintendo Switch için de yayınlandı ama oralarda da durumun farklı olduğunu sanmıyorum.
Halbuki Atari'den Wade Rosen VGC'ye verdiği röportajda Atari'nin eski IP'lerini yeni oyunculara tanıtma düşüncelerini anlatmış ve Adventure of Samsara'yı övmüştü.
"Adventure of Samsara çok iyi bir oyun, orijinal Adventure oyununun o olağandışı tuhaflıklarını, Prince of Persia ve Shadow of the Colossus karışımı havasını yansıtıyor. Yeni oyuncuları çekecek ve aynı zamanda eski oyunculara da cazip gelecek kadar orijinal oyunlar yapmak zor iş. Biz bunu deniyoruz ve bence Adventure of Samsara çok iyi bir oyun.”
Adventure of Samsara için Steam'de yazılan 14 incelemenin tamamı olumlu, umarım ileriki günlerde adı daha da fazla duyulur da "kötü zamanlamayla çıkan oyun" olmanın bedelini çok fazla ödemez.
















