Marvel's Avengers, büyük bir potansiyel barındıran, hatta hikâye kısmında hiç fena iş çıkarmayan bir oyundu. Ama işin içine ‘live service’ meselesi girince bu potansiyel heba edilmiş oldu. Beklentilerin gerisinde kalan performansı, önümüzdeki yıllarda eli yüzü düzgün bir Avengers oyunu görme ihtimalimizi de epey zayıflattı gibi görünüyor.
Neden Marvel’s Avengers ile giriş yapma ihtiyacı duydum, sonuçta konumuz Babylon’s Fall, öyle değil mi? Çünkü arada büyük bir benzerlik var. Square Enix, Marvel’s Avengers’tan yeterli dersleri çıkarmamış olsa gerek, yine benzer bir tabloyla karşı karşıyayız.
Babylon’s Fall, dün itibariyle çıkış yaptı ve Steam verilerine bakılırsa beklentilerin oldukça gerisinde kalmış durumda. SteamDB verilerine göre; Steam’deki eş zamanlı oyuncu sayısı en fazla 650’yi görmüş. Böyle bir oyun için gerçekten çok ama çok düşük bir sayı. Bu tarz oyunların çıkışında oyuncu sayısının yüksek olması beklenir. Ama bu formül Babylon’s Fall için geçerli değil anlaşıldığı kadarıyla. Square Enix’in başarısızlık olarak nitelendirdiği Marvel’s Avengers’ın çıkışında 28.000 civarında eş zamanlı oyuncu sayısına ulaştığı göz önünde bulundurulduğunda, ne kadar olumsuz bir tablonun geçerli olduğu daha iyi anlaşılıyor.
Oynayanlar da pek olumlu yorumda bulunmuyorlar oyun hakkında. Kimileri kötü bir PSS2 portu diyor kimileri mikro ödemelerden dem vuruyor. Ortak eleştirilerden birisi ise şu şekilde: “Normalde F2P olması gereken, 60$/60€ gibi bir fiyatla satılan bir oyun”
Henüz incelemeler paylaşılmaya başlanmadı. O taraftan nasıl bir sonuç gelecek bilemiyorum. Ama oyunun çıkışı pek de iyi olmadı, bu gayet açık bir şekilde görülüyor. Bakalım Square Enix bu sefer gerekli dersleri çıkarmayı başarabilecek mi.
Bunun enbüyük nedeni bence square enix in oyunu oynamak için saçmalık ötesi olan account istemesi ve account oluşturmadaki aotallıklar eminim birçok oyuncu bu oyunu bu yüzden oynayamamıştır.