Her ne kadar Baldur's Gate 3'ün ana hikayesi beynimize yerleşmiş olan Illithid iribaşından kurtulma üzerine kurulmuş olsa da, sonuçta bu bir rol yapma oyunu ve Larian'ın bizlere ne kadar özgürlük tanıdığını biliyoruz. Ne yani, kafamızdan o iribaşı çıkarmak istemiyor, kendimizi Mind Flayer dünyasına açmak istiyor olamaz mıyız?
Oyunda bu gerçekten de mümkün olacak. Beynimizdeki iribaşın gelişmesine izin vererek yavaş yavaş birbirinden etkileyici yeteneklere kavuşabileceğiz ve bunlar Illithid Powers adında gizli bir yetenek ağacında bulunacaklarmış.
Oyunda daha fazla sayıda iribaş (tadpole) bulacak ve onları da bünyemize katacağız. Bünyemize aldığımız her bir iribaş yeni bir Illithid Power açacak. "Bunlar manipülasyon, sağlık yenileme, psiyonik, zarar verme yetenekleri ve düşmanları zaman içinde zayıflatarak işkence etme temalarını temel alan beş dala ayrılmış durumda. "Bazı yetenekler etrafınızdakileri kontrol etmek, onları normalde söylemeyecekleri şeylere zorlamak gibi şeyler için kullanılabilecek. Diğerleri size düşmanları savaş sırasında oyuncak bebek gibi sağa sola itip kakmaya yarayan güçler verebilecekler" diyor Larian.
Hatta bu yeteneklerden birisi bir Displacer'a dönüşmemizi sağlayacak. D&D'nin bu ünlü yaratığını Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves filminde de görmüştük hatırlarsanız, altı bacaklı, iki büyük vantuzu olan, kaplana benzeyen bir yaratık kendisi. Işığı da dilediğince bükebildiği için rahatlıkla kamufle olabiliyor.
Elbette grubunuzda sizin bu tercihinizi sorgulayacak hatta hiç hoşlanmayacak kişiler de olacak ve bunlar "maceralarınızı karmaşık hale getirebilecek" diyor Larian. Nasıl olduğunu oynayıp göreceğiz diyeceğim ama ben kafamdaki iribaştan kurtulmayı tercih edeceğim için göremem muhtemelen :)