Baldur's Gate 3'ün Yayın Direktörü Ubisoft'un Stratejisini Eleştirdi

The Lost Crown tartışmalarına Larian da katıldı

Larian'ın yayın direktörü Michael Douse, Ubisoft'un Prince of Persia: The Lost Crown geliştirme ekibini dağıtarak diğer oyunlara dağıtması üzerine fikirlerini paylaştı ve Ubisoft'un stratejisini eleştirdi. Douse, bunun Ubisoft'un abonelikleri satışlardan önce tutmaya dayanan "bozuk bir stratejinin" sonucu olduğunu söylüyor.

Prince of Persia: The Lost Crown aslında belki bazıları henüz fark etmemiş olsa da bu yılın sonlarında düzenlenecek olan bir çok oyun ödülünde çok büyük ihtimalle ödüller kazanacak, ya da en azından çeşitli kategorilerde adını duyacağımız beş oyundan biri olacak. O kadar iyi bir oyun aslında. Ama Ubisoft son zamanlardaki en başarılı oyunlardan birini geliştiren ekibi diğer oyunlara dağıtmakta hiçbir sakınca görmedi.

Douse Ubisoft'un Connect platformundan bahsederek Ubisoft+ abonelik servisine de değinmiş. "Platformlarındaki son kaydadeğer oyun 2021 yılındaki Far Cry 6'ydı. The Crew, Mirage ve Avatar 2023 yılında çıktı ama çok başarılı olmadılar, 2024 yılında PoP yayınlandığında abonelik sayılarının durgun olduğunu varsayabiliriz. Yani insanlar bu uygulamayı eskisi kadar çok çalıştırmıyorlardı.

Eğer oyunu Steam'de yayınlamış olsalar sadece pazar başarısı elde etmekle kalmazlardı, ekip çok güçlü olduğu için muhtemelen devam oyunu da gelirdi. Bu çok bozuk bir strateji. Burada zor olan şey 85+'lik bir oyunu geliştirmiş olmak, yayınlaması için oldukça basit bir şey. Bunun bu örnekte olduğu gibi yapılmamış olması gerekirdi."

Prince of Persia: The Lost Crown piyasaya çıkışından yedi ay sonra Steam'e geldi ama bu geç çıkış oyunun satışlarını etkiledi. Burada Ubisoft'un The Lost Crown için belirlediği fiyat seviyesinin de büyük etkisi var tabii, daha makul bir fiyatlandırma da oyunun satışlarına olumlu etki edecekti.

Douse sözlerini şöyle bitirmiş ki haksız da sayılmaz. "Eğer belli bir strateji yüzünden (abonelikleri satıştan üstte tutmak gibi) oyuncuların oyunlara sahip olmadığı beyanını doğru kabul edersek, o zaman 'geliştiriciler başarılı bir oyun yapsalar bile işlerini kaybetmeye alışmalı' beyanı da doğru olur ve bu profesyonel pencereden bakınca bile mantıklı bir tutum değil."

YORUMLAR
Parolamı Unuttum