Beklediğimiz İndie'ler – Bestiario

İspanyol mitolojisi soslu bir JRYO bekleyenler el kaldırsın

[ Beklediğimiz Indie'ler köşemizde takip listemizde olan ve çıkmasını sabırsızlıkla beklediğimiz indie oyunları ilgi çekici beş maddede tanıtmaya çalışıyoruz. ]

Son yıllarda İspanya’dan çıkan oyunlar dikkat çekiyor. Gris ve Blasphemous gibi başarılı örnekler, daha fazlasını beklemeye de teşvik ediyor bizleri. Takip listemde de bu gruptan bazı örnekler var. Yakın zamanda duyurulan ve Kickstarter kampanyasında 2 saat gibi kısa bir süre içerisinde hedefe ulaşan Bestiario da bunlardan birisi.

Geliştirici ekip, oyunları için “milyonlarca saat oynadığımız JRYO’lara bir saygı duruşu” diyor. Persona, Final Fantasy ve Grandia gibi seriler temel ilham kaynaklarını oluştururken, görsel yönden de Megaman Legends, Legend of the Dragoon ve Breath of Fire IV gibi oyunları andıracak bir tarz benimsediklerini belirtiyorlar.

Bestiario, İspanyol mitolojisi ve folkloruna dayanan bir JRYO. Yapımcıları “Acaba ÑRPG mi desek?” demişler, neden olmasın :) Belli ki, Blasphemous örneğinde olduğu gibi kendilerinden bir şeyler katacakları, İspanyol dokunuşunu hissedeceğimiz bir oyun olacak.

Hikâye:

Bestiario'nun hikayesi bir salgının ardından İspanya'da geçiyor. Çeşitli avcılardan oluşan grubumuz, dünyayı yeni bir tehditten korumak için doğaüstü bir gizemi çözmeye çalışacak. Tabii bunu yaparken de çeşit çeşit canavarla ve sıra dışı düşmanlarla savaşması gerekecek ekibimizin. Cadılar, cüceler, periler, melekler gibi çeşitli efsanevi varlıklarla ve ojancanos, urcos ve scornaus gibi farklı yaratıklarla karşılaşacağız.

Ziyaret Edeceğimiz Mekanlar:

Bu maccerada Madrid'deki La Puerta del Sol'dan Asturias Dağları’na uzanan bir coğrafyada yol alacak, zorlu mücadelelere atılacağız. Ama İspanya ile de sınırlı kalmayacak yolculuğumuz, Avrupa’nın farklı yerlerine de yolumuz düşecek.

Oyunda ziyaret edeceğimiz farklı mekanlar hakkında da bazı bilgiler paylaşmış durumda yapımcı ekip. Mesela bir zamanlar mitolojik yaratıkların uğrak yeri olan ve şimdi ekip üyelerinin bir sonraki adımlarını planlamak için buluştuğu, yeni karakterlerle tanıştığı, bilgi ve görevler aldığı bir bar olan Bestiario’dan cadıların ritüellerini gerçekleştirip kutlamalarını yaptıkları The Coven’a, ilgi çekici yerler bizleri bekliyor.

Karakterler:

Yapımcı ekip, oyundaki karakterlerimiz hakkında da bazı bilgiler paylaşmış durumdalar. Bir büyücü ve canavar avcısı olan Axis Soldado, onun koruyucusu rolünde göreceğimiz Lerez Soldado, bir efsane olarak bilinen Alfredo Alcaras ve genç bir cadı olan Ruth Burdeos bizlere bu macerada eşlik edecekler. Lerez’in müzik zevki, Alfredo’nun şiir sever kişiliği, Ruth’un dans tutkusu ve Axis’in JRYO’lara düşkünlüğü, renkli bir ekibimiz olduğuna işaret eden detaylar. Oyunda daha renkli hallerini göreceğimize de şüphe yok.

Çatışma Sistemi:

Bestiario’nun dinamik sıra tabanlı çatışma sistemi, benim aklıma Child of Light’ı getirdi. Aksiyon cetvelinde karakterler farklı hızlarda ilerliyor. Cetveldeki beyaz çizgiye vardığınızda hamlenizi belirliyorsunuz ama karakterinizin bu hamleyi yapması için yolun sonuna varması gerekiyor. Bu esnada rakibin karşı hamle yapması ve karakterinizin hamlesine engel olması mümkün.

Tahmin edebileceğiniz gibi saldırı hareketleri, önleyici hamleler, özel yetenekler, eşya kullanımı gibi hareketler yapabiliyorsunuz.

Bestiario’nun diğer oyunlardan farklı yapmayı tercih etti bir nokta, Mana veya Magic puanlarının bulunmaması. Bunun yerine bu türden eylemler için bir “soğuma süresi” (cooldown turns) söz konusu olacak.

Tepki yetenekleri (reaction abilities) denilen ve bir nevi “combo” yetenekler de bulunuyor younda. Bunlar belirli şartlar sağlandığında yapabileceğiniz hareketler ve normal saldırınıza ek etkiler sağlayacaklar.

Ayrıca çatışmalarda çevreyi de dikkate almanız gerekecek. Etrafınızda tuzaklar bulunabilecek veya çevreyi kendi lehinize kullanmanız mümkün olacak.

Özetle keyifli bir çatışma sistemi bizleri bekliyor gibi görünmekte.

Sosyal Sistem:

Yapımcı ekip, esin kaynaklarından bahsederken Persona serisinin altını boşuna çizmiyorlar. Oyunda her şey çatışmalardan ibaret olmayacak. Persona’da olduğu gibi burada da bir takvim sistemi bulunacak ve hikâyede bir sonraki aşamaya geçmeden önce farklı aktiviteler yapacaksınız. Burada diğer karakterlerle etkileşime girilecek kısımların ve yan faaliyetlerin yer alacağını söylemek mümkün. Mini oyunlara da yer verilecekmiş. Oyunun sosyal boyutuna ayırdığımız bu vakitlerde hikâyeye dair yeni detaylar da öğrenebileceğiz.

Yapımcılar oyunu her detayıyla bitirmenin 30 ila 40 saat civarında bir süre alacağını söylüyor. Bu tarz bir oyun için makul bir süre bence. Bundan sonra bizim payımıza da oyunun çıkışını sabırla beklemek düşüyor, zira geliştirici ekip kendilerine oyunun çıkışı için Aralık 2026 gibi bir hedef belirlemiş durumda.

Bitirmeden geçtiğimiz günlerde yayımlanan ilk bakış fragmanını da paylaşmış olayım:

BESTIARIO

Tür: JRYO

Platform: PC, PS5, Switch, Xbox

Yapım: Wiggin Industries

Dağıtım: Wiggin Industries

Çıkış Tarihi: Aralık 2026

 

YORUMLAR
Parolamı Unuttum