Beta sürecini geride bırakan Dauntless, 24 saat gibi kısa bir süre içerisinde oyuncu sayısını 500.000 civarı arttırmayı başardı. Oyunun beta sürecindeyken ulaştığı toplam oyuncu sayısının 3 milyon civarında olduğu düşünüldüğünde, 1 gün içerisindeki bu artışın oranı da daha net anlaşılabiliyor.
Bunda etkili olan pek çok unsur olabilir. Bir kere Dauntless ücretsiz bir oyun, dolayısıyla bunun oyuncu sayısına mutlaka etkisi vardır ama bir gün içerisinde yaklaşık %20'lik bir artış sağlar mı, düşünmek lazım. Burada muhtemelen en önemli detay oyunun tam anlamıyla bir çapraz platform deneyimi sunması.
Dauntless, 'One Dauntless' konseptiyle PC ve konsollarda ortak bir oyun tecrübesi yaşatıyor. Bu ifade hem diğer platformlardaki oyuncularla aynı oyun içerisinde oynamak anlamında kullanılıyor, hem de dilediğiniz zaman farklı platformlardan oyuna girip daha önce kaldığınız yerden devam etme imkanınız olduğunu anlatıyor. Oyuncular gerçek anlamda çapraz-platform deneyimi sunan bu özelliğini benimsemiş ve oldukça da sevmiş görünüyorlar. PC'de başladığınız bir oyuna PS4 veya Xbox One'dan devam edebiliyor olmak gerçekten de güzel bir şey ve bu, benzer oyunların da örnek alması gereken bir özellik.
Dauntless'ın bu yükselişi önümüzdeki günlerde de aynı şekilde devam edecek mi bakalım. Takipteyiz.