Fallout 76'nın büyük güncellemesi Wastelanders oyuncuların bugüne kadar şikayet ettiği çok sayıda şeyi düzeltirken, belki de en çok talep edilen özelliği de oyuna ekleyecek: NPC'ler.
Sadece NPC'lerle de sınırlı kalmayacak olan bu güncelleme sonrasında oyuna eklenecek hikayeler sayesinde oyuncuların da dünyayı şekillendirmesi mümkün olacak ve Fallout 76 deneyimi klasik oyunlara biraz daha yaklaşacak.
Oyunun baş tasarımcısı Ferret Baudoin, ekip olarak oyunda NPC'lerin olmamasının bu denli olumsuz karşılanacağını öngöremediklerini itiraf etmiş. Ancak bunun da en önemli sebebinin ortaya çıkacak işin nasıl bir şey olması gerektiği konusunda tam olarak bir karara varılaması olduğunu söylüyor Baudoin: "Oyunun ne olması gerektiğine dair argümanlar sunuyordunuz, ama net bir yön belirlenmemişti"
Baudoin, ekipçe bu güncelleme sayesinde oyuncuların Fallout 76'da aradıklarını bulabileceklerini düşündüklerini belirtmiş. Klasik Fallout oyunlarının keşif duygusunu seven oyuncular için Fallout 76'nın zaten harika bir dünya sunduğunu ama önemli büyüklükteki bir oyuncu kitlesinin oyunda 'insan' görmek istediğini, duygusal bağ kurmak istediğini belirtiyor Baudoin ve ekliyor: "Eğer herkesin ölü olduğunu bilirseniz ve birinin holoteypine denk gelirseniz, o insanla günün birinde karşılaşıp yardım edebileceğinize dair umudunuz da olmamış oluyor".
Bethesda, Wastelanders sayesinde oyunun daha bir geleneksel Fallout oyununa benzediğini ve böylece de kaybettikleri oyuncuların beklentilerini karşılayabileceklerini düşünüyor.
Wastelanders güncellemesi 7 Nisan tarihinde tüm Fallout 76 oyuncularına ücretsiz olarak sunulacak.