BioWare, Andromeda'dan Sorumlu Montreal Stüdyosunun Biletini Kesti

Kelleler uçuşuyor

Mass Effect: Andromeda'nın başarısızlığı oyunu geliştirmekten sorumlu olan BioWare Montreal stüdyosuna patladı. BioWare şimdilik Mass Effect serisini askıya aldı ve Andromeda'yı geliştiren BioWare Montreal'i bir destek stüdyosuna dönüştürdü.

Geçen ay BioWare Montreal'de çalışanların bir kısmı merkezi yine Montreal'da bulunan ve Star Wars Battlefront II üzerinde çalışan EA Motive stüdyosuna aktarılmıştı. BioWare Montreal stüdyosunda geri kalanlar ise bundan sonra BioWare'in diğer oyunlarını (kod ismi Dylan olan gizli oyun gibi) destekleyecekler ve Andromeda için yama geliştirmeye devam edecekler. Ekibin en azından uzun bir süre yeni bir oyun üzerinde çalışmaya başlaması planlanmıyor. Montreal stüdyosu zaten eskiden de diğer projeleri destekleyen bir stüdyoydu ve Andromeda ile kendilerini kanıtlama şansı verilmişti. Keşke bu şansı daha iyi kullanmayı başarabilselermiş.

Mass Effect: Andromeda'da BioWare'in Austin ve Edmonton stüdyolarının da parmağı vardı ama görünüşe göre başarısızlığın faturasını yalnızca Montreal'dekiler ödüyor. Edmonton stüdyosunun ilk üç Mass Effect oyununu geliştiren stüdyo olduğunu düşünürsek üzerlerine fazla gidilmemesini de normal karşılıyorum.

Elbette bu karar EA'in Mass Effect'in fişini çekmiş olması anlamına gelmiyor, ileride de Mass Effect evreninde geçecek oyunlar göreceğimize eminim. Ama bunun için öncelikle Andromeda'yı mümkün olduğunca düzelteceklerini ve suların durulmasını bekleyeceklerini tahmin ediyorum.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum